بین الملل

روسیه سهم دلار از ذخایر ارزی خود را ۳.۳ درصد کاهش داد

بانک مرکزی روسیه اعلام کرد در راستای طرح خود برای کاهش وابستگی به دلار، سهم ارز آمریکا را در ذخایر خود ۳.۳ درصد در ۲۰۲۰ پایین آورده است.

 به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشا تودی، بانک مرکزی روسیه در گزارش سالانه خود اعلام کرد سهم یورو، دلار و پوند در ذخایر بین‌المللی این کشور در ۲۰۲۰ به نفع طلا، یوان و سایر ارزها کاهش یافته است.

 آخرین اخبار و مطالب اقتصادی در توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی.

همچنین بخوانید

 سهم یورو در ذخایر ارز خارجی روسیه ۱.۶ درصد طی سال گذشته میلادی کاهش یافته و در اول ژانویه ۲۰۲۱ به ۲۹.۲ درصد رسیده بود. سهم دلار هم ۳.۳ درصد پایین آمده و به 21.2 درصد رسیده است. سهم پوند تنها ۰.۳ درصد کاهش یافته و ۶.۳ ثبت شده است.

 در همین حین، ذخایر طلای روسیه از ۱۹.۵ درصد در سال گذشته میلادی تا ۲۳.۳ درصد افزایش یافته است. سهم ارز چین هم  12.8 درصد بالا رفته است. سهم سایر ارزهای خارجی ۰.۸ از صد افزایش یافته و به ۷.۲ درصد رسیده است.

 طبق گزارش بانک مرکزی روسیه، ین ژاپن ۳.۹ درصد از ذخایر ارزی روسیه را تشکیل می‌دهد. سهم دلار کانادا ۲.۵ درصد و دلار استرالیا ۰.۸ درصد است.

 سرمایه های بانک مرکزی روسیه در ارزهای خارجی و طلا در ۲۰۲۰ تا ۵۸۸ میلیارد دلار افزایش یافته است.

 روسیه از زمان آغاز تحریم های آمریکا در ۲۰۱۴، در حال متنوع کردن ذخایر ملی خود است تا وابستگی خود را به دلار آمریکا کاهش دهد. سهم دارایی‌های طلای روسیه در ۲۰۱۹ برای اولین بار از دلار آمریکا پیشی گرفت.

 انتهای پیام/۷

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا