بین الملل

هند واردات نفت از عربستان را به دنبال کاهش قیمت آن افزایش داد

به دنبال کاهش قیمت نفت خام عربستان برای خریداران آسیایی، هند واردات نفت از این کشور را برای ماه ژوئن افزایش داد.

 به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از اویل پرایس، پالایشگاه‌های دولتی هند به دنبال کاهش قیمت نفت خام عربستان برای سومین وارد کننده بزرگ نفت دنیا، نفت این کشور را به اندازه معمول سال‌های قبل برای ماه ژوئن سفارش داده‌اند.

 آخرین اخبار و مطالب اقتصادی در توئیتر آرمان اقتصادی.

همچنین بخوانید

عربستان در پاسخ به افزایش موارد ابتلا به کرونا در هند و تاثیر منفی آن بر تقاضای نفت این کشور، قیمت رسمی فروش نفت خام خود را برای مشتریان آسیایی بین ۱۰ تا ۳۰ سنت پایین آورده است. این اولین کاهش قیمت نفت عربستان از دسامبر سال گذشته میلادی است که ضعف تقاضا در بازارهای اصلی آسیا را نشان می‌دهد.

هند در تلاش برای کاهش وابستگی خود به نفت خاورمیانه به پالایشگاه‌های دولتی خود دستور داده بود سفارش نفت خام عربستان را در ماه مه پایین بیاورند و به دنبال منابع جایگزینی برای نفت خام باشند.

و حالا عربستان قیمت نفت خام سبک خود را تا ۱.۷۰ دلار بالاتر از شاخص عمان/دبی پایین آورده است. عربستان در همین حین قیمت نفت خام خود را برای خریداران آمریکایی ۲۰ سنت در هر بشکه افزایش داده است که نشان می‌دهد بهبود اقتصاد آمریکا تقاضا برای نفت خام را در این کشور بالا برده است.

 وزارت نفت هند این بار هیچ دستوری برای کاهش واردات برای ماه ژوئن صادر نکرده و شرکت آرامکوی عربستان هم برخلاف گذشته قیمت نفت خام خود را پایین آورده است.

انتهای پیام/۸

 

 

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا