بین الملل

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۲/۱۸| برنت ۶۸ دلار و ۲۸ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات روز جمعه با ۱۹ سنت معادل ۰.۲۸ درصد افزایش به ۶۸ دلار و ۲۸ سنت رسید.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، به دنبال تقویت خوش بینی ها نسبت به ترمیم اقتصاد جهانی قیمت نفت روز جمعه شاهد افزایش بود اما وضعیت بحرانی شیوع کرونا در هند مانع از رشد بیشتر قیمت ها شد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات روز جمعه با ۱۹ سنت معادل ۰.۲۸ درصد افزایش به ۶۸ دلار و ۲۸ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا نیز در پایان معاملات روز گذشته با ۱۹ سنت معادل ۰.۲۹ درصد افزایش به ۶۴ دلار و ۹۰ سنت رسید.

همچنین بخوانید

در حالی که کاهش محدودیت های تردد در آمریکا در اروپا ترمیم فعالیت های کارخانجات و تداوم روند واکسیناسیون امیدها به احیای تقاضای جهانی نفت را تقویت کرده است، قیمت هر دو شاخص نفتی شاهد ثبت دومین رشد هفتگی متوالی بود.

در چین آمارها نشان داد که رشد صادرات در ماه آوریل به شکل غیرمنتظره ای شتاب گرفته است. نتایج یک تحقیق غیردولتی نیز نشان داد که فعالیت بخش خدمات رشد قابل توجهی داشته است.

اما در عین حال واردات نفت چین در ماه آوریل نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۰.۲ درصد کاهش مواجه بود و به ۴۰.۳۶ میلیون تن معادل ۹.۸۲ میلیون بشکه در روز رسید که پایین ترین رقم از ماه دسامبر تاکنون است.

ترمیم تقاضا برای نفت در همه نقاط جهان یکدست نبوده است. در هند که سومین وارد کننده و مصرف کننده بزرگ نفت جهان محسوب می شود، افزایش شیوع کرونا سبب کاهش مصرف طوخت شده است.

موسسه مشورتی اف جی ای در یادداشتی نوشت، موج جدید شیوع کرونا در کشورهایی نظیر هند، ژاپن و تایلند در حال محدود کردن روند ترمیم تقاضا برای مصرف بنزین است. اما رشد تقاضا در برخی کشورها از جمله چین روند کند ترمیم تقاضا در کشورهای دیگر را جبران کرده است.

انتهای پیام/

 

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا