اقتصاد کلانصنعتصنعت، معدن، تجارت

آشنایی با بعضی از گریدهای پرکابردر مواد اولیه پلاستیک

 

پلاستیک بخش مهمی از نیازهای ضروری ما انسان‌ها را تشکیل داده است. به طوری که وقتی به اطراف خود نگاهی می‌اندازیم انواع مختلفی از آن را مشاهده می‌کنیم. مواد اولیه پلاستیک که در ساخت این محصول به کار رفته است کیفیتی متفاوتی دارد. حتما این امر مهم را فهمیده‌اید با کمی دقت می‌توان به این موضوع رسید به طور مثال یک واشر پلاستیکی کیفیت و استقامت بالاتری نسبت به یک تکه نایلون دارد که این موضوع نشان‌دهنده تفاوت در مواد اولیه پلاستیکی می‌باشد. برای معرفی مواد اولیه پلاستیکی می‌توانیم به موادی همچون انواع پلی پروپیلن اشاره کنیم که دارای گریدهای مختلفی هستند.

برای آشنایی بیشتر با این گریدهای مختلف بهتر است به چند نمونه از آن اشاره کنیم. گریدهای که به آن‌ها در ادامه اشاره می‌کنیم بخشی از این محصولات بوده که برای تولید و ساخت انواع مواد پلاستیکی کاربرد زیادی دارند. به طور کلی نفت و مواد پتروشیمی در تولیدات مواد پلاستیکی نقش اساسی ایفا می کنند و پایه و اساس این تولیدات بر این مواد است.

همچنین بخوانید

در کنار انواع گرید پلی پروپیلن مواد اولیه پلاستیک دیگری نیز وجود دارند که با نام‌های پلی اتیلن و پلی استایرن نیز وجود دارند که برای تولید مواد اولیه پلاستیکی در کارخانه جات بزرگ از آنها استفاده بهینه می‌شود. این مواد خود به صورت جداگانه دارای ویژگی‌های خاصی هستند که در ادامه بیشتر به این مبحث می‌پردازیم و در مورد کارایی که در ساخت مواد پلاستیکی دارند به طور مفصل صحبت خواهیم کرد.

معرفی بهتر مواد اولیه پلاستیک و کاربرد آن‌ها

همانطور که در قسمت پیشین به این موضوع اشاره کردیم، مواد اولیه پلاستیکی عموما بر سه بخش تقسیم می‌شوند که در این بخش بهتردیدیم به صورت کلی این مواد را معرفی کنیم و کارایی که در ساخت محصولات پلاستیکی دارند به خوبی شرح دهیم. هر کدام از این مواد مکمل برای مواد دیگر هستند که در کنار هم باعث به وجود آمدن بهترین مواد اولیه پلاستیکی برای تولید انبوهی از وسیله و ظروف پلاستکی می‌شوند.

 پلی پروپیلن گرید: این محصول از مواد پلیمری بوده که مصرف بسیار بالایی در صنایع مختلف دارد. اگر بخواهیم رتبه مصرفی را برای آن قرار بدهیم در رتبه شماره ۲ قرار می‌گیرد، زیرا در درجه اول پلی اتیلن مورد مصرفی زیادی دارد. این محصول دارای ویژگی‌های است که باعث انعطاف پذیری در مواد اولیه پلاستیک شده و مقاومت این محصول را به شدت بالا می‌برد که به هموپلیمر و کوپلیمر شناخته می‌شوند. بیشترین موارد استفاده از این محصول برای تولید موادی برای خودرو می‌باشد؛ زیرا داری مقاومت بالایی در برابر فشار و شرایط جوی نامساعد است. گریدهای زیادی را می‌توانیم برای این محصول معرفی کنیم مثل: (پلی پروپیلن گرید Z30S- پلی پروپیلن گرید pp552R- پلی پروپیلن گرید HP510L- پلی اتیلن سبک فیلم ۲۴۲۰) که در قسمت بالا نیز به این موارد اشاره نمودیم.

پلی اتیلن: این مواد رتبه اول را برای مصرف گرفته است و در دنیا بیشترین آمار مصرف مواد این چنینی را به خود اختصاص داده است زیرا دارای کیفیتی ممتاز بوده و قیمت تمام شده آن نیز به صرفه‌تر از مواد دیگری است که در این زمینه مورد استفاده قرار می‌گیرند. این محصول نیز همانند پلی پروپیلن دارای گریدهای مختلفی بوده که برای تولید انواع محصولات بادی همچون انواع بطری، وسیله بازی که در اکثر پارک‌ها به چشم می‌خورد به کار می‌رود. اگر بخواهیم این محصول را تقسیم کنیم به دو دسته سبک و سنگین می‌توانیم آن‌ها را نام ببریم. بیشترین مورد استفاده آن در مواد اولیه پلاستیک به صورت سنگین می‌باشد. نوع سبک آن برای تولید انواع نایلون کاربردی‌تر است.

پلی استایرن: یکی از مهمترین مواد اولیه پلاستیک پلی استایرن است که این مواد به صورت جامد در دمای معمولی بوده اما اگر کمی در مقابل حرارت قرار بگیرد ممکن است ذوب شود. از ویژگی‌های مهم این محصول عطر خوبی است که از آن استشمام می‌شود. این مواد میزان سختی بسیار بالایی دارد. به طوری که برای ساخت ساندویچ پانل از آن استفاده می‌شود. این موضوع مقاومت و استقامت بالای این مواد اولیه پلاستیکی را به خوبی به رخ می‌کشد.

بعد از شناخت انواع مواد اولیه پلاستیک بهتر است در مورد این موضوع و ویژگی‌های که یک مواد اولیه پلاستیک با کیفیت داشته باشد نیز صحبت کنیم. این مواد باید طوری باشند که کیفیت مناسبی داشته و دارای انعطاف‌پذیری بالایی باشد تا در برابر هر فشار شکسته نشود. این مواد در ساخت انواع محصولات پلاستیکی که به هزاران رقم می‌رسند مانند ظروف یکبار مصرف، میز و صندلی، نایلون و نایلکس و…استفاده می‌شوند. یکی از سایت‌های معتبری که مواد اولیه پلاستیک را در حجم بالا و درجه کیفی بی‌نظیری به مشتریان خود ارائه می‌کند، سایت پلاستو ایران می‌باشد. این سایت با هدف فروش این مواد ارزان قیمت تاسیس شده و بهترین نوع این مواد را برای مشتریان خود در سراسر کشور ارسال می‌کند.

مشتری از هر نظر از کیفیت این کالا اطمینان دارد و می‌داند که هر نوع مواد اولیه‌ای که در ساخت آن به کار رفته است ترکیباتی عالی داشته و برای تولید هر نوع مواد پلاستیکی درخور می‌باشد. عامل مهمی که مشتری را ترغیب به خرید از این سایت می‌کند استفاده از بهترین مواد اولیه پلاستیکی در ساخت این محصول من جمله انواع گریدها همانند: (پلی پروپیلن گرید Z30S-پلی پروپیلن گرید pp552R-پلی پروپیلن گرید HP510L-پلی اتیلن سبک فیلم ۲۴۲۰) این مواد در نوع خود بی‌نظیر هستند شما با خاطری آسوده می‌توانید این کالای گرانبها را از این سایت سفارش دهید.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا