بین الملل

مذاکرات شرکت اماراتی با عراق برای توسعه فعالیت در میادین گازی این کشور

شرکت دانا گاز که بخشی از کنسرسیوم «پرل» برای توسعه میدان گازی خورمور در منطقه کردستان عراق است، با بغداد و سایر خریداران از جمله ترکیه و خریداران کُرد هم برای عقد یک قرارداد فروش گاز برای فاز دوم این پروژه مذاکره می‌کند.

 به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از اس پی گلوبال پلتس، شرکت دانا گاز امارات در حین گسترش فعالیت‌های خود در منطقه نیمه خودمختار کردستان عراق، هنوز هم در حال مذاکره با بغداد و سایر خریداران احتمالی در مورد یک قرارداد فروش گاز برای دومین تاسیسات خود است.

 آخرین اخبار اقتصادی در توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی.

همچنین بخوانید

 شرکت دانا گاز که بخشی از کنسرسیوم «پرل» برای توسعه میدان گازی خورمور در منطقه کردستان عراق است، با خریداران دیگر از جمله ترکیه و خریداران کُرد هم برای عقد یک قرارداد فروش گاز برای فاز دوم این پروژه مذاکره می‌کند.

 کنسرسیوم پرل همچنین در حال مذاکره با شرکت توسعه مالی دولتی آمریکا برای دریافت ۲۵۰ میلیون دلار وام جهت تامین مالی  پروژه توسعه خورمور است که شامل دو فاز ۲۵۰ میلیون فوت مکعبی می‌شود و ظرفیت تولید این میدان را از ۴۴۰ میلیون فوت مکعب فعلی به ۹۴۰ میلیون فوت مکعب می‌رساند. انتظار می‌رود هزینه ۲۵۰ میلیون فوت مکعب اول برابر با ۶۰۰ میلیون دلار باشد و تولید در آن از آوریل ۲۰۲۳ آغاز شود.

 دولت فدرال عراق گاز و برق را از ایران وارد می‌کند. بیشتر گاز این کشور همراه با نفت تولید می‌شود که مشمول قرارداد کاهش تولید اوپک پلاس است. بیشتر این گاز تولید شده همراه با نفت هم سوزانده می‌شود.

 شرکت دانا گاز ۳۵ درصد از سهام کنسرسیوم پرل را در اختیار دارد که بیشتر گاز و مایعات همراه با آن را از میادین خورمور و چمچمال در منطقه کردستان عراق استخراج می‌کند.

 شرکت دانا گاز انتظار دارد دولت منطقه‌ای کردستان که قبلاً به خاطر قیمت پایین نفت در پرداخت‌های خود به شرکت‌های نفت بین‌المللی تاخیر داشته، تا سه ماهه سوم ۲۰۲۱ بدهی‌های خود را تسویه کند.

 تولید دانا گاز در سه ماهه اول سال جاری میلادی از منطقه کردستان ۹ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت و به ۳۵۳۰۰ بشکه در روز معادل‌های نفتی رسید. افزایش تولید از این منطقه باعث شد سود خالص این شرکت در سه ماهه اول ۴۱ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته و به ۲۴ میلیون دلار برسد.

 انتهای پیام/۱۶

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا