بین الملل

دعوای فرانسه و انگلیس بر سر حقوق ماهیگیری بالا گرفت

وزیر امور اروپای فرانسه بار دیگر به انگلیس در مورد اختلافات بر سر حقوق ماهیگیری هشدار داد و تأکید کرد که اگر این کشور مجوز لازم را برای ماهیگیران فرانسوی صادر نکند، پاریس بیکار نخواهد نشست.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، کلمنت بون، وزیر امور اروپای فرانسه بار دیگر به انگلیس در مورد اختلافات بر سر حقوق ماهیگیری هشدار داد و تأکید کرد که اگر این کشور مجوز لازم را برای ماهیگیران فرانسوی صادر نکند، پاریس بیکار نخواهد نشست.

این مقام فرانسه در مصاحبه ای که روز یکشنبه توسط “ژورنال دو دیمانچه” منتشر شد، گفت حدود ۴۰ مجوز هنوز در انتظار تأیید هستند.

همچنین بخوانید

اگرچه وی ابراز اطمینان کرد که این ماهیگیران مجوز عبور را دریافت می کنند،  تأکید کرد که در صورت عدم پذیرش آنها، فرانسه در سایر حوزه ها مانند دسترسی به خدمات مالی دست به اقدامات تلافی جویانه خواهد زد.

این اولین باری نیست که بون درباره اقدامات فرانسه در بخش مالی انگلیس هشدار می دهد.

ماه گذشته، این مقام گفت تا زمانی که انگلیس به تعهدات خود در مورد شیلات و سایر موارد احترام نگذارد، پاریس مجوز خدمات مالی مورد درخواست این کشور را صادر نمی کند.

حقوق ماهیگیری یکی از موضوعات مطرح شده در جریان توافق برگزیت بود. بر اساس این توافق، کشتی های اتحادیه اروپا دسترسی خود را به آبهای انگلیس از دست ندادند، اما سهمیه ماهیگیری این اتحادیه در آب های انگلیس طی پنج سال آینده کاهش می یابد. پس از آن، درباره سهمیه ها که در حال حاضر ۲۵ درصد است، هر سال مجدداً مذاکره می شود.

تنش ها بین لندن و پاریس در حال افزایش است. ماهیگیران فرانسوی از مشکلات گرفتن مجوز پس از توافق برگزیت از انگلیس و به ویژه از جزیره کوچک جرسی شکایت دارند.

در حالی که ده ها قایق ماهیگیری فرانسوی در این منطقه دست به اعتراض زدند، تنش ها منجر به اعزام قایق های نظامی انگلیس و فرانسه به این جزیره بود.

اوایل این هفته، آنیک ژیراردین، وزیر دریانوردی فرانسه هشدار داد که کشورش می تواند جزیره جرسی را بدون برق رها کند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا