صنعت، معدن، تجارتمعدن

اجرای عملیات اکتشافی انگوران برای دستیابی به ذخایر جدید/ رشد ۲۰ درصدی استخراج ماده معدنی در سال ۹۹

مدیر مجتمع سرب و روی انگوران اعلام کرد: این مجتمع با هدف شناسایی ذخایر جدید ماده معدنی، برنامه انجام حفاری اکتشافی را طی سال جاری در دستور کار دارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، امید فلاح با بیان این مطلب اظهار داشت: مجتمع سرب و روی انگوران در سال گذشته، عملیات اکتشافی مقدماتی در محدوده ۳۸ کیلومتری پروانه بهره برداری مجتمع را انجام داد و برنامه امسال نیز اجرای عملیات حفاری اکتشافی به طول ۱۳ هزار متر است.

وی ادامه داد: استخراج ۸۵۰ هزار تن ماده معدنی، استخراج ۱۲۰ هزار تن ماده معدنی از بخش زیر زمینی، عملیات خاکبرداری با حجم ۴ میلیون و ۴۰۲ هزار متر مکعب و نیز اجرای فاز سوم احیای دمپ های باطله (کاشت نهال در عرصه ایی به وسعت ۲ هکتاری) و پذیرش گردشگر معدنی و ژئوتوریسم در صورت موافقت ستاد کرونای استان، از جمله برنامه های مجتمع در سال جاری است.

همچنین بخوانید

رشد ۲۰ درصدی استخراج ماده معدنی در سال ۹۹

مدیر مجتمع سرب و روی انگوران با اشاره به اینکه به رغم مشکلات فراوان پیش روی این مجتمع از جمله تحریم های همه جانبه و بیماری کرونا، از نظر استخراج و ارسال ماده معدنی با افزایش مواجه بود، گفت: این مجتمع در سال گذشته، ۹۱۹ هزار و ۱۸۴ تن ماده معدنی از بخش روباز استخراج کرد که رشدی ۲۰.۵ درصدی را نسبت به سال ۹۸ تجربه کرد.

وی ادامه داد: میزان استخراج ماده معدنی از بخش زیر زمینی نیز طی سال گذشته، ۱۲۶ هزار و ۴۲۸ تن بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، ۴۰ درصد افزایش داشت.

فلاح خاطرنشان کرد: مجتمع انگوران در سال گذشته، ۹۵۵ هزار و ۲۴۸ تن ماده معدنی از بخش روباز ارسال کرد که علاوه بر افزایش ۴۰.۵ درصدی نسبت به سال ۹۸، رکورد ارسال ماده معدنی بعد از ۵ سال ثبت شد .

وی افزود: همچنین در سال گذشته ۱۴۴ هزار و ۶۹۵ تن ماده معدنی زیر زمینی ارسال شده است که نسبت به سال ۹۸ از رشد ۲ هزار درصدی برخوردار بود.

اقدامات توسعه ای سال ۹۹

فلاح با اشاره به اقدامات توسعه ای سال گذشته مجتمع انگوران گفت: افتتاح طرح استخراج ماده معدنی از بخش زیرزمینی با حضور مقامات کشوری و استانی و احداث ۱۲۰۰ متر نوارنقاله داخل تونل بخش زیرزمینی برای انتقال مواد استخراج شده به خارج از تونل از جمله این اقدامات است.

وی ادامه داد: انجام مطالعه به منظور استفاده از سیستم سورتینگ برای بازیابی کان سنگ کم عیار مجتمع یکپارچه سازی سیستم فروش و مالی مجتمع، دریافت نخستین پروانه گردشگری معدنی و ژئوتوریسم ایران به نام شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران – مجتمع معدنی سرب و روی انگوران، از دیگر اقدامات مذکور بود.

مدیر مجتمع سرب و روی انگوران خاطرنشان کرد: طی سال ۹۹ از نخستین پروانه گردشگری معدنی ایران توسط وزیر صنعت ، معدن ، تجارت و رییس کارگروه گردشگری مجلس شورای اسلامی رونمایی شد.

وی در خاتمه افزود: این شرکت در سال گذشته، به روستاهای مجاور شهر دندی و ماهنشان، خدمات با ماشین آلات معدنی و راهسازی به مدت ۹۷۰ ساعت ارائه داد.

منبع: روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا