اقتصاد کلان

ورود محموله جدید تجهیزات خط تولید واکسن

معاون فنی گمرک ایران از ورود و ترخیص فوری محموله دیگری از تحهیزات خط تولید واکسن در کشور خبر داد.

مهرداد جمال ارونقی در این رابطه به ایسنا اعلام کرد که ساعت ۱۷:۱۰ امروز همزمان با ۲۴ اردیبهشت ماه محموله ای از تجهیزات خط تولید واکسن کرونا «برکت» به وزن حدود ۵۰ تن از مبدا شانگهای وارد فرودگاه امام خمینی(ره) شده است.

این مقام مسئول در گمرک ایران گفت که این محموله نیز همانند سایر تجهیزات قبلی خط تولید واکسن تحت نظارت گمرک ایران حداقل تشریفات گمرکی را طی کرده و در حداقل زمان ممکن و از پای پرواز تحویل نمایندگان ستاد اجرایی فرمان امام شد.

همچنین بخوانید

به گفته وی این محموله شامل تجهیزات اصلی کنترلی از جمله ماشین آلات استریلیزاسیون ،ماشین آلات سنجش، کنترل و بازرسی ،ماشین آلات لیبل زنی، اتوکلاو و هود ، تجهیزات توزین 
از برندهای معتبر دنیا است.

ارونقی یادآور شد که محموله جدید وارداتی جهت تکمیل و افزایش ظرفیت خط تولید به ۲۵ تا ۳۰ میلیون دوز واکسن تولیدی در ماه است. 

به گزارش آرمان اقتصادی، ورود تجهیزات خط تولید واکسن در داخل کشور از چهارم اردیبهشت ماه آغاز شده و این ششمین محموله وارداتی بوده است. 

این در حالی است که در هفته اخیر تولید واکسن برکت رسما در کشور کلید خورده است. 

در جریان واردات واکسن نیز از نیمه بهمن تاکنون حدود ۳.۱ میلیون دوز واکسن از چهار کشور روسیه، چین، هند و کره جنوبی وارد شده که در حداقل تشریفات گمرکی تحویل نمایندگان وزارت بهداشت شده بود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا