ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

پول باج از دست هکرهای شبکه سوخت رسانی آمریکا پرید

گرداننده گروه باج افزاری دارک ساید اعلام کرد کنترل سرورهای خود و بخشی از پولی که از باج گیری به دست آورده بود را از دست داده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، دارکساپ که گرداننده گروه باج افزاری دارک ساید است، در پستی که توسط دیمیتری اسمایلانتس، تحلیلگر شرکت اطلاعاتی “رکوردِد فیوچرز” مشاهده شد، روز جمعه اعلام کرد چند ساعت پیش ما دسترسی به بخش عمومی زیرساخت خود شامل بلاگ، سرور پرداخت و سرور داس را از دست دادیم.

گرداننده دارک ساید همچنین گفت: وجوه رمزامرز از سرور پرداخت آنها که میزبان پرداخت باج است، برداشت شده است.

همچنین بخوانید

دارک ساید عامل حمله سایبری به شرکت کلونیال پایپ لاین است که گرداننده بزرگترین شبکه خط لوله سوخت آمریکاست و روزانه ۱۰۰ میلیون گالن بنزین، دیزل و سوخت جت منتقل می کند. سیستم این شرکت پس از این که هدف حمله سایبری قرار گرفت جمعه گذشته تعطیل شد و جایگاههای سوخت را با کمبود بنزین روبرو کرد و به افزایش قیمتهای سوخت منجر شد. قیمت بنزین در آمریکا برای نخستین بار از سال ۲۰۱۴ به بالای سه دلار در هر گالن افزایش پیدا کرد.

بلومبرگ نیوز روز پنج شنبه به نقل از دو منبع آگاه گزارش کرده بود شرکت کلونیال پایپ لاین به هکرهای اروپای شرقی که حمله باج افزاری آنها به تعطیلی بزرگترین شبکه خط لوله سوخت آمریکا منجر شد، حدود پنج میلیون دلار باج به شکل رمزارز پرداخت کرده است.

خبر قطع دسترسی گروه دارک ساید به سرورهایش یک روز پس از این اعلام شد که جو بایدن، رییس جمهور آمریکا اعلام کرد ما تدابیری را پیگیری خواهیم کرد تا توانایی این هکرها برای فعالیت را مختل کنیم. وی گفته بود هیچ شواهدی از این که دولت روسیه در این حمله دست دارد، وجود ندارد اما افرادی که در این حمله دست داشته اند در روسیه زندگی می کنند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، اظهارات اسمایلانتس ممکن است به معنای آن باشد که آمریکا اقداماتی را برای مختل کردن امکان فعالیت این مجرمان سایبری اتخاذ کرده است. اما ممکن است تلاشی در جهت تعطیلی زیرساخت رایانه ای و شبکه تحت اداره توسط این هکرها و فرار با پول باج گیری شده باشد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا