انرژی

مدیریت مصرف صورت نگیرد، در مشهد خاموشی اعمال می‌شود

ایسنا/خراسان رضوی سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی گفت: در شرایط موجود با توجه به کاهش تولید نیروگاه‌های برق آبی در کشور، اگر نزولات جوی رخ ندهد در حدود چهار هزار مگاوات کمبود خواهیم داشت که باید مدیریت مصرف در شرایط اضطراری انجام شود. اگر مدیریت مصرف توصیه شده توسط مشترکین صورت نگیرد خاموشی اعمال می‌شود.

عباس آذری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت مصرف برق در مشهد اظهار کرد:  از حدود ۱۲ هزار مگاوات تولید نیروگاه‌های برق آبی کشور به دلیل کاهش نزولات آسمانی تاکنون میزان ۶ هزار مگاوات یعنی حدود ۵۰ درصد کاهش تولید  وجود داشته است. در حال حاضر میزان مصرف برق در کشور ۳۷ هزار مگاوات است.

وی درباره میزان مصرف برق در مشهد افزود: میزان مصرف برق در فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل در شرایط کرونایی یکنواخت ۲۲ درصد افزایش پیدا کرده است که اگر سیستم‌های سرمایشی وارد مدار شوند ۲۵ هزار مگاوات به این میزان مصرف اضافه خواهد شد.

همچنین بخوانید

معاون بهره برداری و نگهداشت شرکت توزیع برق مشهد با اشاره به «مکاتبه با کلیه ادارات و سازمان‌ها و تاکید نامه استانداری در خصوص مدیریت مصرف برق» بیان کرد: برنامه‌هایی از جمله  برگزاری مانور ۵۰ درصد کاهش مصرف برق ادارات تا قبل از پیک به ویژه ادارات تابعه زیر مجموعه وزارت نیرو، بازدید از دیزل‌های مشترکین جهت آماده به کار بودن آن‌ها در پیک مصرف و انعقاد تفاهم‌نامه و تدوین و تهیه برنامه مانور دیزل‌ها توسط مدیریت بحران شرکت توزیع برق مشهد، هماهنگی با مشترکین کشاورزی جهت مدیریت بار اضطراری در اوج پیک مصرف از جمله اقداماتی است که  برای مدیریت مصرف برق انجام شده است.

آذری ادامه داد: همچنین تماس تلفنی و مکاتبه با مشترکین صنعتی داخل شهرک‌های صنعتی و خارج آن و تعیین نوع شیفت کار آن‌ها جهت برنامه‌ریزی مربوط به کاهش مصرف  و آماده به کار بودن دیزل‌های مشترکین صنعتی، استفاده از ظرفیت‌های فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و دستورالعمل اجرایی برق امید، قرارداد با استارت آپ‌ها جهت ایجاد فرهنگ‌سازی و اصلاح الگوی مصرف انرژی مشترکین از جمله دیگر اقدامات در این زمینه است.

سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی از همکاری خوب ادارات نسبت به مدیریت مصرف برق در مشهد خبر داد و گفت: برنامه‌های تشویقی و پرداخت پاداش همکاری برای کاهش مصرف مشترکین صنعتی با توجه به تفاهم نامه‌ها و علاوه بر این برای مشترکین خانگی و تجاری نیز  از طریق استارت آپ‌ها از جمله برنامه‌های تشویقی ما برای این حسن همکاری است.

آذری تصریح کرد: در شرایط موجود با توجه به کاهش تولید نیروگاه‌های برق آبی اگر نزولات جوی رخ ندهد حدود ۴ هزار مگاوات کمبود خواهیم داشت که باید مدیریت مصرف در شرایط اضطراری انجام شود. اگر مدیریت مصرف توصیه شده توسط مشترکین صورت نگیرد خاموشی اعمال می‌شود. امید است که با توجه به شرایط موجود خاموشی نداشته باشیم.

وی گفت: با توجه به اینکه مصرف کنندگان برق برای دستگاه‌های رمز ارز به صورت غیرمجاز و غیرقانونی از شبکه برق استفاده می‌کنند مشمول قانون مجازات استفاده کنندگان غیرمجاز از شبکه‌های برق می‌شوند که با هماهنگی نهادهای قضایی و انتظامی جمع‌آوری می‌شوند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا