بانک و بیمهطلا و ارز

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۰۲/۲۵

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۰.۹۱ درصد افزایش به ۱۸۴۳ دلار و ۴۳ سنت رسید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، به دنبال کاهش ارزش دلار و افت سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا و پس از آنکه آمارها نشان داد که میزان رشد خرده فروشی در آمریکا در ماه آوریل به شکل غیرمنتظره ای متوقف شده است، قیمت طلا روز جمعه شاهد افزایش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۰.۹۱ درصد افزایش به ۱۸۴۳ دلار و ۴۳ سنت رسید. قیمت طلا در پایان معاملات آتی روز جمعه برای تحویل در ماه ژوئن با ۰.۷۷ درصد افزایش به ۱۸۳۸ دلار و ۱۰ سنت رسید.

همچنین بخوانید

سوکی کوپر تحلیلگر بازار طلا در بانک استاندارد چارترد در این باره گفت، شاخص ارزش دلار و سوددهی اوراق قرضه باید روند فعلی خود را حفظ کند تا قیمت طلا بتواند در کوتاه مدت افزایش یابد.

وی افزود: «صرف نظر از اصلاح قیمت ها در کوتاه مدت، موضع پولی انبساطی فدرال رزرو و افزایش انتظارات تورمی احتمالا سبب خواهد شد تا روند حرکت قیمت طلا در طول امسال همچنان افزایشی باقی بماند.»

سوددهی اوراق قرضه ده ساله دولت آمریکا دیروز کاهش داشت و سبب کاهش هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا شد. شاخص دلار نیز روز گذشته با افت ۰.۴ درصدی مواجه بود و موجب ارزان تر شدن طلا برای خریدارانی شد که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.

کوپر افزود: «آمارهای ناامید کننده از میزان رشد خرده فروشی در آمریکا نیز زمینه را برای حرکت طلا به سمت رقم ۱۸۵۰ دلار آماده کرده است.»

سایر آمارهای اقتصادی منتشر شده در آمریکا طی هفته اخیر نشان داد که قیمت های مصرف کندده بیش از حد انتظار رشد داشته و ادعاهای هفتگی بیکاری به پایین ترین رقم ۱۴ ماه گذشته رسیده است. این آمارها نگرانی ها از رشد تورم و چشم انداز افزایش نرخ تورم را تقویت کرد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا