بورسبورس کالا

نخستین پذیرش سیمانی سال ۱۴۰۰ در بورس کالا

مدیریت پذیرش و بازاریابی شرکت بورس کالای ایران با صدور اطلاعیه ای از پذیرش محصول سیمان شرکت سیمان فارس در بازار اصلی این بورس خبر داد که این نخستین پذیرش سیمانی ها در بورس کالا طی سال جاری است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از کالاخبر؛ براساس این اطلاعیه، پذیرش سیمان شرکت سیمان فارس پس از بررسی مدارک و مستندات در دویست و شصت و نهمین جلسه کمیته عرضه در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه جاری در بازار اصلی بورس کالای ایران مورد تصویب قرار گرفت.

مدیریت پذیرش و بازاریابی شرکت بورس کالای ایران با صدور اطلاعیه ای از پذیرش محصول سیمان شرکت سیمان فارس در بازار اصلی این بورس خبر داد. گفتنی است، این نخستین پذیرش سیمانی ها در بورس کالا طی سال جاری است که رقم می خورد.

تولیدکنندگان سیمان معتقدند راهکار حل گرانی قیمت سیمان و همینطور شفاف شدن تولید و عرضه سیمان در بازار، عرضه این محصول در بورس کالاست. آنها می گویند وقتی سیمان وارد بورس کالا می شود از قیمت گذاری خارج شده و سازوکار شفافی را پیدا خواهد کرد. همچنین انجمن صنفی کارفرمایان سیمان بارها موافقت خود با عرضه سیمان در بورس کالا اعلام کرده است.

شیخان دبیر این انجمن می گوید: انجمن سیمان سال هاست که به دنبال عرضه سیمان در بورس کالا و کشف قیمت عادلانه است و در زمینه نرخ و نحوه ورود و عرضه سیمان به بورس کالا در حال رایزنی نهایی با وزارت صمت است.

وی گفته بود: بسیاری از شرکت ها در تلاشند تا مراحل پذیرش خود را انجام داده و کد بورسی را برای ورود به بورس کالا دریافت کنند.

براساس این گزارش، سال گذشته ۸ شرکت سیمانی موفق به پذیرش محصول خود در بورس کالای ایران شدند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا