امور زیربناییتعاون و اشتغال

حق مسکن کارگران طی سه سال اخیر ۴۰۰ درصد رشد کرد

مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت کار گفت: حق مسکن کارگران در طول ۲۰ سال (از ۱۳۷۷ تا ۱۳۹۷) تنها ۵ نوبت افزایش داشته، اما طی سه سال اخیر این مولفه ۴۰۰ درصد رشد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کوروش یزدان با بیان اینکه در طول بیست سال از ۱۳۷۷ تا ۱۳۹۷ تنها ۵ نوبت افزایش داشته، اما طی سه سال اخیر ۴۰۰ درصد رشد کرده است، اظهار داشت: از ۱۳۷۷ تا ۱۳۹۷ به طور متوسط هر ۴ سال یک‌بار، مبلغ کمک هزینه مسکن افزایش داشته که آخرین رقم مصوب و لازم الاجراء آن به رغم افزایش تورم تا سال ١٣٩٧ به رقم ۴۰۰ هزار ریال رسید.

همچنین بخوانید

مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: اما از سال ۱۳۹۷ تا سال ۱۴۰۰ مبلغ کمک هزینه مسکن از ماهانه ۴۰۰ هزار ریال در سال ۱۳۹۷ با ۱۵۰ درصد افزایش به یک میلیون ریال ماهانه در سال ۱۳۹۸ رسید.

وی تصریح کرد: به همین ترتیب مبلغ کمک هزینه مسکن با ۲۰۰ درصد افزایش به ۳ میلیون ریال ماهانه در سال ۱۳۹۹ و در سال ۱۴۰۰ نیز با ۵۰ درصد رشد به چهار میلیون و پانصد هزار ریال ماهانه افزایش یافت.

وی با بیان اینکه طی سه سال اخیر کمک هزینه مسکن در مجموع ۴۰۰ درصد افزایش داشته است، اظهار داشت: این موضوع، موید همدلی و نگاه کارشناسی نمایندگان دولت و شرکای اجتماعی در شورای عالی کار به منظور افزایش سطح درآمد و توجه به معیشت کارگران بوده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا