ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

افشای پشت پرده خروج بیل گیتس از هیات مدیره مایکروسافت

مایکروسافت در سال ۲۰۱۹ پس از این که پی برد بیل گیتس، یکی از موسسان این غول نرم افزاری تلاش کرده رابطه عاطفی را با یک کارمند این شرکت آغاز کند که دو دهه پیش با وی آشنایی داشت، تحقیقاتی را درباره وی انجام داد.

به گزارش آرمان اقتصادی، هیات مدیره مایکروسافت این موضوع را مورد بررسی قرار داد و تحقیقاتی را با کمک یک شرکت حقوقی انجام داد. با این حال تحقیقات مذکور به نتیجه نرسید زیرا گیتس پیش از کامل شدن تحقیقات از مقام خود کناره گیری کرد.

همچنین بخوانید

مایکروسافت در بیانیه ای اعلام کرد مایکروسافت در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ هشداری را درباره تلاش گیتس برای ایجاد ارتباط صمیمانه با یک کارمند این شرکت در سال ۲۰۰۰ دریافت کرد. کمیته هیات مدیره این مسئله را به کمک یک شرکت حقوقی بررسی کرد و در این تحقیقات مایکروسافت حمایت گسترده ای را برای این کارمند فراهم کرد که نگرانی مذکور را مطرح کرده بود.

داوجونز پیشتر به نقل از منابع آگاه گزارش کرده بود که مدیران مایکروسافت ارتباط گیتس با کارمند زن این شرکت را نامناسب تشخیص دادند و سال گذشته تصمیم گرفتند که وی باید از هیات مدیره استعفا کند.

مایکروسافت درباره این تحقیقات جزییات بیشتری ارائه نکرد. این میلیاردر مارس سال گذشته اعلام کرد برای اختصاص زمان بیشتر به فعالیت بشردوستانه، از هیات مدیره مایکروسافت کناره گیری می کند. مایکروسافت در آن زمان اعلام کرده بود گیتس از سال ۲۰۰۸ نقش روز به روز نداشته است.

بیل گیتس در سال ۱۹۷۵ به تاسیس مایکروسافت کمک کرد و تا سال ۲۰۰۰ که فعالیت بنیاد بشردوستانه اش آغاز شد، مدیرعامل این شرکت و تا فوریه سال ۲۰۱۴ رییس هیات مدیره بود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، سخنگوی بیل گیتس گفت: تصمیم وی برای خروج از هیات مدیره هیچ ارتباطی با ارتباط رمانتیک با یک کارمند نداشته است.

بیل گیتس و ملیندا فرنچ گیتس پس از ۲۷ سال زندگی مشترک، اوایل ماه میلادی جاری طلاق گرفتند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا