صنعت، معدن، تجارت

مپنا در مسیر تقویت و بهره مندی از ظرفیتهای صنعت داخلی حرکت می‌کند

اراک- مدیر عامل شرکت مپنا گفت: صنعت کشور دچار مشکل است و شرکت مپنا برای حل مشکل واحدهای زیر مجموعه خود متکی به تقویت اندیشه‌های خردمندانه و ظرفیت‌های داخلی است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، عباس علی‌آبادی ظهر یکشنبه در حاشیه بازدید از شرکت واگن پارس اراک در جمع خبرنگاران، افزود: بیش از ۲۰۰ نوع محصول هاتیک در جهان توسط شرکت‌های زیر مجموعه مپنا تولید می‌شود. قرار گرفتن واگن پارس اراک در کنار مپنا می‌تواند گام مهم و بلندی در جهت ارتقای سطح شاخص‌ها و مؤلفه‌های تولید واگن پارس اراک باشد.

وی با بیان اینکه نوسازی تجهیزات و عوامل تولید این واحد واگن‌سازی کلید خورده و به زودی تمامی دستگاه‌های این شرکت به‌روزرسانی می‌شوند، اظهار کرد: به طور کلی شرکت واگن‌پارس اراک به لحاظ ساختاری مشکل چندانی ندارد و با توجه به استقرار شرکت‌های ماشین‌سازی و آذرآب در مجاورت این واحد می‌توان از ظرفیت آنها در جهت بالندگی و نوسازی تجهیزات واگن‌های استفاده کرد.

واگن پارس اراک سرمایه ملی است

مدیرعامل شرکت مپنا، شرکت واگن پارس اراک را از سرمایه‌های ملی عنوان کرد و گفت: در شرایط کنونی صنعت کشور به کلی دچار مشکل است و شرکت مپنا برای حل مشکلات واحدهای زیرمجموعه خود متکی به فکر، اندیشه و ظرفیت‌های داخلی است.

علی‌آبادی اظهار کرد: شرکت مپنا تلاش می‌کند یک تعامل سازنده‌ای با شرکت‌های زیرمجموعه خود برقرار کرده و در این مسیر صرف تشکیلاتی و ساختاری نیست بلکه باید به لحاظ فرهنگی، ادبیات کاری و استفاده از ظرفیت‌ها با یکدیگر گره بخورند.

به گفته علی آبادی، هم‌اکنون بیش از ۲۰۰ نوع محصول هایتک در سطح جهانی از سوی شرکت‌های زیرمجموعه مپنا تولید می‌شود و قرار گرفتن واگن‌پارس در کنار مپنا می‌تواند گام مهمی در جهت ارتقای سطح شاخص‌ها و مؤلفه‌های تولیدی واگن‌پارس باشد.

مدیرعامل شرکت مپنا اضافه کرد: ایجاد بازار برای مجموعه واگن پارس برنامه دوم این شرکت است و اکنون یک قرارداد هزار دستگاهی منعقد شده و کارگاه‌های این شرکت فعال هستند اما به دنبال قراردادهای بیشتری هستیم تا بتوانیم تعداد شیفت‌های کاری را بیشتر و از حداکثر این واحد تولید استفاده و میزان بهره‌وری را به بالاترین سطح ممکن برسانیم.

ارتقای کیفیت یک فرآیند جاری است که باید مورد توجه قرار گیرد

علی‌آبادی خاطر نشان کرد: برای تنوع دادن به محصولات و ارتقای کیفی محصولات متناسب با فناوری روز دنیا باید کار کرد و اگر چه اکنون هم کیفیت محصولات واگن پارس مطلوب است اما ارتقای کیفیت یک فرآیند جاری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه، رویکرد جدی مپنا عبور از مرزهای داخل و توسعه صادرات است، افزود: با توجه به تجربه‌های ارزنده‌ای که واگن پارس در این زمینه دارد می‌توانیم موفقیت‌های در این زمینه به دست آورد.

این شرکت در گام‌نخست فعالیت خود در واگن‌های یک‌هزار دستگاه واگن از این واحد تولیدی پیش‌خرید کرد که به زودی به مشتریان واقعی به فروش می‌رسد.

علی‌آبادی تصریح کرد: با توجه به اینکه شرکت آلومینیوم‌سازی المهدی از شرکت‌های زیرمجموعه مپنا است، نزدیک شدن به آلومینیوم اراک نیز از برنامه‌های آینده مپنا است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا