امور زیربناییراه و ساختمان

ماهانه برای ۱۰۰۰ متقاضی کرونایی بلیت صادر نمی‌شود/ افزایش ۲۶ درصدی تردد حمل و نقل عمومی در ایام عید فطر/ جاده‌ها شلوغ نبودند

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری گفت: با اتصال به سامانه وزارت بهداشت از سال گذشته تا به امروز قبل از صدور بلیت وضعیت سلامت مسافران از نظر ابتلا به کرونا استعلام‌گیری می‌شود و سال گذشته تا به امروز ماهانه به صورت متوسط برای ۱۰۰۰ متقاضی مبتلا به کرونا بلیت صادر نشده‌ است.

همچنین بخوانید

داریوش باقر جوان در گفت‌وگو با ایلنا درباره میزان سفر با حمل و نقل عمومی در ایام عید فطر امسال که ممنوعیت تردد با وسایل شخصی به اجرا رسید با سال گذشته اظهار داشت: در ایام عید فطر امسال بازه زمانی ۲۱ تا ۲۵ اردیبهشت ماه نسبت به ایام مشابه در سال گذشته، تعداد سفر ۲۶ درصد و تعداد جابه جایی مسافر ۱۵ درصد افزایش یافت.

وی تاکید کرد: شرایط عادی و پایانه‌های مسافربری خلوت بودند. باید توجه داشته باشیم که سال گذشته میزان سفر به شدت کاهش یافته بود و عملا سفری قابل توجهی وجود نداشت به همین دلیل این افزایش ۲۶ درصدی تردد وسایل حمل و نقل عمومی نشان‌گر شلوغی جاده‌ها نیست.        

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: در این ایام در مجموع ۱۸۵ هزار سفر انجام و یک میلیون و ۲۸۵ هزار مسافر جابه جا شد.

باقرجوان با اشاره به عدم صدور بلیت برای متقاضیانی که مبتلا به کرونا هستند، گفت: با اتصال به سامانه وزارت بهداشت از سال گذشته تا به امروز قبل از صدور بلیت وضعیت سلامت مسافران از نظر ابتلا به کرونا استعلام‌گیری می‌شود و  سال گذشته تا به امروز ماهانه به صورت متوسط برای ۱۰۰۰ متقاضی مبتلا به کرونا بلیت صادر نشده‌ است.

وی درباره برخورد با متخلفانی که پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در ناوگان حمل و نقل عمومی را رعایت نمی‌کنند، اظهار داشت: از ابتدای سال گذشته تا به امروز ۶ هزار پرونده برای سه گروه رانندگان، مالکان وسایط نقلیه و شرکت‌ها حمل و نقل که در این حوزه تخلف کرده‌اند، تشکیل شده‌ است.  

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: باید توجه داشته باشیم که بعضا اتفاق افتاده  که رانند‌ه‌ای علاقهمند به انجام این تخلف و عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی نبوده اما با فشار مالک یا زیاده‌خواهی شرکت حمل و نقل مجبور به پذیرش مسافر بیش از حد مجاز شده‌ است.  

باقرجوان درباره نوع برخورد با متخلفان گفت: تذکر کتبی و درج در پرونده تا ممنوعیت و محرومیت از یک تا ۶ ماه فعالیت از انواع برخورد با این متخلفان است.

وی تاکید کرد: مسافران میتوانند از طریق سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱، تلفن گویای ۱۴۱،‌ و وب سایت ۱۴۱  تخلفات را اطلاع دهند البته در پایانه‌ها هم در صورت مشاهده تخلف می‌توانند موضوع را به ناظرین سازمان راهداری حاضر در پایانه اطلاع دهند.   

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا