اقتصاد کلان

دزد بیتکوین به دام افتاد!

فردی که اقدام به هک یک کیف پول بیتکوین کرده بود توسط پلیس دستگیر شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از بیتکوین نیوز، مطبوعات محلی خبر دادند برای نخستین بار، پلیس ایالت ژیانگ جی چین موفق شد با به دام انداختن هکری که اقدام به سرقت بیتکوین های فرد دیگری کرده بود، این دارایی را به مال باخته بازگردانند.  

همچنین بخوانید

آن طور که مطبوعات چینی گزارش داده اند، در مجموع ۸.۲۳۶ بیتکوین از کیف پول یک دارنده ارزهای دیجیتالی به سرقت رفت که ارزش آن ها حدودا ۳۰۰ میلیون یوان ( ۴۶۶ هزار دلار) برآورد می شود. مالباخته که فردی به نام شان بوده است با مراجعه به پلیس گفته یک فرد رمز عبور کیف پول وی را تغییر داده و وی اکنون در دسترسی به کیف پول خود ناتوان است.  

تحقیقات اولیه پلیس نشان داد که ایمیل توسط یک فرد که برای ردگم کنی پلیس از ۲۰ شماره تلفن مختلف استفاده کرده، هک شده است. هکر که نام وی ژنگ عنوان شده در استان گوانگ ژی ژوانگ به دام پلیس افتاده و دستگیر شده است. او در بازجویی ها اعتراف کرده که شاهد رشد روزافزون قیمت بیتکوین بوده و از آنجا که خود توان خرید ان را نداشته از طریق اسکم اقدام به هک کیف پول مالباخته کرده است. تحقیقات پلیس در این خصوص کماکان ادامه دارد.  

لازم به ذکر است که چین یکی از سه بازار اصلی ارزهای دیجیتالی در جهان محسوب می شود و شمار زیادی از شهروندان این کشور نسبت به خرید و فروش و استخراج ارزهای دیجیتالی اقدام می کنند. قرار است بانک مرکزی چین نیز به نخستین بانک مرکزی جهان تبدیل شود که ارز دیجیتال ملی خود را رونمایی میکند. موفقیت پلیس چین در دستگیری هکر، امیدها به امکان برخورد با سایر موارد مجرمانه در جهان را افزایش داده است به ویژه آن که قابل ردیابی نبودن تراکنش های بلاک چین همواره یکی از موارد اصلی ذکرشده توسط منتقدان ارزهای دیجیتالی محسوب می شود.  

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا