امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

کم‌کاری بیمه کشاورزی در پرداخت غرامت کشاورزان خسارت‌دیده

اهر- نماینده مردم اهر و هریس در مجلس از خسارت ۱۸۴ میلیارد تومانی سرمازدگی، تگرگ و خشکسالی به باغات و اراضی کشاورزی اهر خبر داد و از کم‌کاری بیمه کشاورزی در پرداخت غرامت کشاورزان انتقاد کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، احمد محرم‌زاده صبح امروز یکشنبه در جلسه مخاطرات بخش کشاورزی اهر از خسارت ۱۸۴ میلیارد تومانی سرمازدگی، تگرگ و خشکسالی به باغات و اراضی کشاورزی شهرستان اهر خبر داد، گفت: در سال‌زارعی ۱۴۰۰؛ خسارت سرمازدگی، تگرگ و خشکسالی که در ۶ مرحله اتفاق افتاد ۱۸۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان خسارت به باغات و اراضی کشاورزی شهرستان اهر وارد کرده است که فقط در بارش اخیر تگرگ باغداران اهری متحمل خسارت ۱۰۷ میلیارد تومانی شدند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با گلایه از کم‌کاری بیمه محصولات کشاورزی در پرداخت غرامت کشاورزان خسارت‌دیده افزود: بیمه محصولات کشاورزی به دلیل کم‌کاری در عمل به تعهدات خود، موجب کاهش رغبت کشاورزان به بیمه محصولات کشاورزی شده است.

کمبود منابع آب و خشکسالی بخش کشاورزی را تهدید می‌کند

وی، خواستار رسیدگی فوری به مشکلات و موانع تولید در بخش کشاورزی شهرستان اهر شد، یادآور شد: بلایای طبیعی بر بخش کشاورزی سایه افکنده و تولیدات بخش کشاورزی در معرض خطر جدی قرار دارد و لازم است تا وزارت جهاد کشاورزی نسبت به گره‌گشایی از مشکلات کشاورزان برای جلوگیری از اّفت تولیدات اقدام جدی کنند.

محرم‌زاده بابیان این‌که کمبود منابع آب و خشکسالی؛ بخش کشاورزی شهرستان اهر را تهدید می‌کند ابراز داشت: احداث سد کج‌رود برای تأمین منابع آبی جدید جزو نیازهای ضروری شهرستان اهر است، چراکه کم‌آبی بزرگترین تهدید برای بخش کشاورزی است.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با گلایه از نبود صنایع تبدیلی محصولات باغی و دام‌پروری در شهرستان اهر اضافه کرد: تولیدات باغی و دامپروری در شهرستان اهر به دلیل نبود صنایع تبدیلی؛ آنطور که باید و شاید فرآوری نمی‌شود و این کمبود باعث دلسرد شدن دامداران و باغداران می‌شود.

وی بیان کرد: شهرستان اهر با وجود داشتن ۷۵۰۰ هکتار باغات؛ تنها ۱۱ دستگاه ضد تگرگ دارد لذا از دستگاه‌های ذی‌ربط انتظار داریم تا برای پیگیری از خسارت‌های آینده تگرگ و سرمازدگی با اختصاص تسهیلات همراه کشاورزان و باغداران باشند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا