انرژی

آمریکا درباره خاموشی‌های تابستان هشدار گرفت

سازمان پایایی برق آمریکای شمالی (NERC) هشدار داد کمبود انرژی در تابستان امسال که پیش بینی می شود دمای هوا بالاتر از حد معمول باشد، احتمالا باعث خاموشی در کالیفرنیا، تگزاس، نیوانگلند و قسمتهای مرکزی آمریکا خواهد شد.

به گزارش آرمان اقتصادی، این سازمان اعلام کرد موج گرمای شدید در کالیفرنیا یکی از بزرگترین نگرانیهاست و ۱۱ گیگاوات ترانسفر اضافی در ساعات پایانی عصر برای جبران کاهش تولید خورشیدی نیاز است در حالی که در یک روز معمولی تنها یک گیگاوات نیاز است.

همچنین بخوانید

یک گیگاوات برق می تواند برق یک میلیون خانه آمریکایی را تامین کند اما در طول یک روز تابستانی داغ که استفاده از کولرها افزایش پیدا می کند، تنها پاسخگوی مصرف ۲۰۰ هزار خانه است.

طی یک سال گذشته شرایط کم سابقه، بخش انرژی را به چالش کشیده که شامل پاندمی ویروس کرونا، فصل طوفانهای گرمسیری تاریخی، گرمای شدید و آتش سوزیهای طبیعی در غرب، سرمای شدید و یخ بستن خط لوله گاز طبیعی در تگزاس و حملات سایبری مختل کننده فعالیت بزرگترین شبکه خط لوله سوخت رسانی آمریکا بوده است.

سازمان پایایی برق آمریکای شمالی استانداردهای پایایی برق برای ایالات متحده آمریکا، کانادا و بخشهایی از مکزیک فراهم می کند. این سازمان خواستار هماهنگی بیشتری بین شرکتهای برق و گاز شد. هوارد گوگل، نایب رییس مهندسی و استانداردهای سازمان پایایی برق آمریکای شمالی گفت: تجربه تبعات سرمای شدید و حملات سایبری اخیر لزوم متمرکز شدن به ریسکهای واقعی برای فعالیت پایای سیستم برق را بارز کرد.

بر اساس گزارش رویترز، سازمان پایایی برق آمریکای شمالی از رگولاتورهای سوخت خواست استانداردهای امنیت سایبری مشابه استانداردهای این سازمان را تعیین کنند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا