اقتصاد کلان

رجایی ریزی: چرا دولت از خانه‌ها و خودروهای لوکس مالیات نمی‌گیرد؟

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی در انتقادی از دولت گفت: با وجود آنکه دریافت مالیات از خانه‌ها، باغ‌ – ویلاها و خودروهای لوکس در سند بودجه ۱۴۰۰ آمده است، دولت هیچ اقدامی برای دریافت مالیات از این قشر نکرده است. با پول حاصل از آن می‌شود هزاران وام مسکن و ازدواج داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حسین رجایی ریزی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی اظهار کرد: دولت آقای روحانی هیچ اراده‌ای برای دریافت مالیات از زراندوزان ندارد. متاسفانه بر اساس قانون بودجه سال گذشته، دولت موظف بود که از خانه‌ها و خودروهای لوکس مالیات بگیرد این در حالیست که اگر این میزان اخذ می‌شد، چیزی حدود ۳۰ تا ۵۰ هزار میلیارد به بودجه دولت اضافه می‌کرد.

همچنین بخوانید

نماینده مردم لنجان در مجلس یازدهم اظهار کرد: شیوه اخذ مالیات از کارکنان و کارمندان دولت پیش از پرداخت حقوق آنهاست. مالیات، کمر اصناف ما را شکسته است اما دولت نمی‌خواهد از خانه‌ها و باغ – ویلاهای لوکس و ماشین‌های گران قیمت مالیات بگیرد چرا که در لایحه بودجه ۱۴۰۰، دولت نه تنها این قانون را نیاورد بلکه آن را حذف کرد. مجلس این مهم را در تبصره ۶ اضافه کرد. دولت اما تا این لحظه هیچ اقدامی را انجام نداده است.

رجایی ریزی با بیان اینکه قانون اخذ مالیات از خانه‌ها و خودروهای لوکس در تمام کشورها در حال اجرا است، گفت: چرا دولت بودجه ۱۴۰۰ را دقیقا اجرا نمی‌کند؟ با پول حاصل از مالیات از خانه‌ها و خودروهای لوکس می‌توان هزاران وام ازدواج و مسکن به جوانان اعطا کرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا