اقتصاد کلان

امیرآبادی: شفافیت در حساب های بانکی از کسری بودجه جلوگیری می کند

یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که شفافیت در موضوع حساب های بانکی منجر به جلوگیری از پولشویی و کسری بودجه خواهد شد.

به گزارش آرمان اقتصادی، احمد امیرآبادی فراهانی در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در خصوص چگونگی اجرای سامانه های نظارتی در حوزه امور بانکی با تشکر از تلاش های کمیسیون اقتصادی برای تهیه این گزارش و گزارش های مشابه نظارتی گفت: دولت به جای اینکه به امور اساسی از جمله شفاف سازی حساب های بانکی بپردازد به خصوص حساب هایی که از طریق سوداگری و دلالی درآمد کسب کرده اند و مالیات نمی دهند، تمام تمرکزش روی موضوعات خارجی و FATF بوده است. حال که شفاف سازی در حوزه بانکی کشور به مبارزه با پولشویی و مبارزه با فرار مالیاتی و کاهش کسری بودجه و شفاف سازی حساب های بانکی کمک می کند.

همچنین بخوانید

وی ادامه داد: کسری بودجه را می توانستیم با موضوع سامانه های بانکی رفع کنیم. دولت در اجرای طرح نصب سامانه های فروشگاهی کوتاهی می کند که چندین سال است در مجلس تصویب شده است. تراکنش دستگاه های پز مبلغ ۸ هزار هزار میلیارد تومان است که اگر ۹ درصد آن به عنوان مالیات ارزش افزوده محاسبه شود درآمد ۷۲۰ هزار میلیارد تومان ایجاد می شود.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: کمیسیون تلفیق و نمایندگان مجلس به دنبال ایجاد این روش بودند اما نماینده دولت رسما در کمیسیون تلفیق اعلام کرد که توانایی اجرای این مصوبه را نداریم و افزون بر توانایی هیچ اراده ای برای اجرای مصوبه وجود ندارد و با شفاف سازی در درآمدهای مالیاتی از فرار مالیاتی جلوگیری می شود.

وی با اشاره به رانت های ایجاد شده در اقتصاد کشور گفت: ۳۰ میلیارد دلار و ۶۰ تن طلا از بانک مرکزی خارج شد که اگر شفافیت باشد قطعا اقتصاد پویا و شفاف می شود و می توان مالیات از کسانی گرفته که سود سرشار دارند نه فقط کارمندان.

امیرآبادی در پایان خواستار استفاده از این گزارش ها در دستگاه های اجرایی برای مبارزه با فساد شد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا