ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

اولین خانه موزه تمبر فردا افتتاح می‌شود

رئیس موزه ارتباطات گفت: اولین خانه موزه تمبر ایران اول خرداد ۱۴۰۰ در خانه مجتهدی‌های تبریز افتتاح می‌شود.

حسن عمیدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره افتتاح خانه موزه تمبر تبریز گفت: تبریز بخش عمده‌ای از فرهنگ و هنر و تاریخ این کشور است و شاهد بسیاری از رویدادها بوده، همچنین بسیاری از اتفاقات فرهنگی از جمله ساخت اولین چاپخانه و اداره پست در این شهر رخ داده است. از این رو اولین خانه موزه تمبر ایران فردا در شهر تبریز با حضور استاندار، شهردار و مقامات کشور و لشکری شهر تبریر و استان آذربایجان شرقی راه‌اندازی می‌شود.

همچنین بخوانید

وی با بیان اینکه تمبر هم یک سفیر فرهنگی محسوب می‌شود، اظهار کرد: ۲۴ مکان تاریخی فرهنگی و طبیعی در ایران در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌ و بازار تبریز هم جزو پایگاه‌های میراث جهانی است. خانه مجتهدی‌ها در بازار تبریز قرار دارد که قدمت آن مربوط‌به اواخر دوره صفوی و اوایل قاجار است و در سال ۱۳۸۱ به ثبت آثار ملی رسیده، افتتاح خانه موزه تمبر در این فضا، فرصتی است برای آشنایی مردم با فرهنگ و هنر و پژوهش مردم. 

رئیس موزه ارتباطات خاطرنشان کرد: این اولین خانه موزه تمبر در ایران است. پس از موزه ارتباطات در شهر تهران، شرکت پست فعالیت موزه‌ها را پیش از این در استان‌های دیگر در قالب پست-موزه-مدرسه شروع کرده بود، از جمله در رشت، یزد و سیستان و بلوچستان پست‌موزه‌هایی در ماه‌های گذشته راه‌اندازی شد و اکنون در تبریز فضایی را به عنوان پنجمین فضا راه‌اندازی می‌کند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا