امور زیربناییتعاون و اشتغال

بازگشت به کار ۱۸۷۴ نفر از کارگران خراسان شمالی با اقدامات قضائی

بجنورد- رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از احیا و جلوگیری از تعطیلی ۱۱۴ واحد تولیدی خبر داد و گفت: این اقدامات موجب بازگشت به کار هزار و ۸۷۴ کارگر شد.

همچنین بخوانید

حجت الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه از سال ۹۶ تا کنون تعداد ۳۱۷ فقره بازدید میدانی از واحدهای تولیدی استان صورت گرفته، اظهار کرد: مشکلات تولیدکنندگان در جریان این سازوکار میدانی به دقت مورد بررسی برقرار گرفته و حسب مورد در نتیجه پیگیری‌های متعدد، مشکلات بسیاری از واحدهای تولیدی مرتفع و یا در حال رفع شدن است.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از احیا و جلوگیری از تعطیلی ۱۱۴ واحد تولیدی خبر داد و گفت: این اقدامات موجب بازگشت به کار هزار و ۸۷۴ کارگر شد.

وی افزود: علاوه بر این، به مشکلات حدود ۷۹۰ نفر از مدیران واحدهای تولیدی نیز طی جلسات اختصاصی ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری کل استان رسیدگی شد و منطبق با موارد و مصادیق موضوعات مطروحه دستورهای لازم صادر و اقدام مقتضی به انجام رسید.

حجت الاسلام جعفری افزود: در بسیاری از موارد و در جایی که دستگاه قضائی می‌توانست نقش سازنده و راهگشا داشته باشد، به واحدهای تولیدی مساعدت شد و این فرایند با قوت در حال پیگیری است؛ به طوری که یکی از مهمترین اولویت‌های دستگاه قضائی استان در سال ۱۴۰۰ بهبود بیش از پیش سازوکار حمایتی از تولید و سرمایه گذاری در استان است.

رئیس ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری خراسان شمالی با انتقاد از عملکرد ضعیف برخی نهادها و سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی که در حوزه تولید وظایف ذاتی و قانونی دارند، گفت: علاوه بر تقویت رویکرد حمایتی از تولیدکنندگان، گام‌های راهبردی و عملی بسیار جدی توسط بانک‌ها برداشته شود.

وی بیان کرد: رونق و شکوفایی اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار در گرو حمایت تمام قد تمامی دستگاه هاست و طبعاً چنانچه تولید رونق داشته باشد می‌توان با اشتغال‌زایی مناسب ظرفیت‌ها و فرصت‌های فراوانی که این استان دارد را به کار گرفت و استان خراسان شمالی را به عنوان یکی از قطب‌های توسعه اقتصادی کشور معرفی کرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا