بانک و بیمهطلا و ارز

اصلاح نرخ ارز به‌تنهایی فایده‌ای ندارد/ اجازه دهید قیمت‌های واقعی،خود را نشان دهند

رییس اسبق کانون صرافان تاکید کرد: تا وقتی همه شاخص‌های اقتصادی با یکدیگر جراحی نشود، اصلاح نرخ ارز به‌تنهایی هیچ فایده‌ای نخواهد داشت.

اصغر سمیعی درباره اولویت‌های دولت دوازدهم در حوزه بازار ارز اظهار داشت: «اصلاحات در حوزه اقتصاد باید به صورت یک مجموعه انجام شود و تنها اصلاح نظام ارزی کافی و حتی مفید نیست.به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از خبرآنلاین، وی با بیان این‌که اولویت در حوزه ارز، تک نرخی کردن آن است، افزود: تا زمانی که نظام بانکی، نرخ بهره، قیمت‌های غیرواقعی مانند حامل‌های انرژی و… همه با یکدیگر جراحی نشوند، بنابراین اصلاح یک مورد و فقط ارز فایده چندانی نخواهد داشت.

رییس اسبق کانون صرافان در مقابل این موضوع که آیا تمام این شاخص‌های اقتصادی را با یکدیگر می‌توان اجرایی کرد؟ متذکر شد: بالاخره از یک جایی باید کار را شروع کرد. البته همه این‌ها به دو اصل اساسی تصمیم و جرات برمی‌گردد.

سمیعی عنوان کرد: مرحوم هاشمی‌رفسنجانی زمانی که رییس‌جمهور شد، در نماز جمعه وعده‌هایی داد؛ از جمله تک‌نرخی کردن ارز و می‌گفت ما باید از این گردنه عبور کنیم، ولی متاسفانه در اثر برخی فشار‌ها خسته شد و از نیمه راه گردنه برگشت. تنها یکی از اعضای کابینه‌اش در مقابل این کار عکس‌العمل نشان داد و استعفا کرد.

وی تصریح کرد: منظور من این است که کار آسان نیست، ولی به هر حال باید کاری که شروع کرد و شجاعانه تا آخر ادامه داد.

رییس اسبق کانون صرافان با بیان این‌که ارز چندنرخی دارد به اقتصاد کشور آسیب می‌رساند، گفت: واقعا از صمیم قلب برای دولت آرزوی توفیق می‌کنم، هر چند می‌دانم و می‌دانید که کار سخت است، مگر یار شود لطف خدا.

سمیعی خاطرنشان کرد: همان‌طور که دولت در سیاست‌های اعلامی خود همواره تاکید می‌کند، باید اجازه دهند بازار رقابتی باشد، فضای کار کسب آزاد شود، از تحمیل مقررات دست و پاگیر به کسبه پرهیز شود و اجازه دهند قیمت‌های واقعی خودشان را عرضه کنند.

منبع:اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا