انرژی

بندپی: قطعی برق مشکلاتی را برای واکسیناسیون ایجاد کرده است

بندپی: قطعی برق مشکلاتی را برای واکسیناسیون ایجاد کرده است

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت که قطعی برق مشکلاتی در روند واکسیناسیون و ارائه خدمات به مردم در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی به وجود آورده است.

محمدعلی محسنی بندپی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به قطعی های مکرر برق گفت: قطعی برق مشکلاتی را در روند واکسیناسیون به وجود آورده است چون مراکز بهداشتی به دستگاه های خنک کننده مجهز نیست و طبیعتا نگهداری واکسن که به مراقبت های خاصی نیاز دارد، با مشکل مواجه می شود.

همچنین بخوانید

وی افزود: از طرف دیگر ارائه خدمات بهداشتی دچار مشکلاتی شده، بیمارستان ها هم با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند چون با وجودی که بیمارستان ها و مراکز درمانی به ژنراتور برق مجهز هستند اما ظرفیتشان آنقدر نیست که مدت زیادی کار کنند. این یعنی قطعی برق به سلامت مردم آسیب وارد می کند. در همین رابطه هم کمیسیون بهداشت و درمان نامه ای به وزیر نیرو نوشت که با توجه به واکسیناسیون باید دقت لازم صورت گیرد تا مراکز درمانی با مشکل مواجه نشود.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصویب کرد که بخش بهداشت و درمان از قطعی برق آسیب های جدی می بیند. خانه های بهداشت وظیفه تزریق واکسن کرونا را دارند. آنها با مشکلات جدی روبرو می شوند. قطعا این موارد را ما در جلسه فردای کمیسیون بهداشت بررسی می کنیم تا با ایفای نقش نظارتی مجلس بتوان از حقوق و سلامت مردم حمایت کرد.

محسنی بندپی علت قطعی برق را عملکرد نادرست وزارت نیرو دانست و توضیح داد: وزارت نیرو به وظایفش در قانون برنامه ششم عمل نکرده، از ۱۰۰ درصد ساخت نیروگاه ها ۴۴ درصد محقق بوده، به همین دلیل بنده به دنبال اعمال ماده ۲۳۴ از وزیر نیرو هستم. چون وضعیت این روزها به دلیل عملکرد این وزارتخانه در سال های گذشته است.

وی افزود: طی ۴۴ سال گذشته هیچ گاه ما در زمستان قطعی برق نداشتیم. قطعی برق خسارات زیادی به لوازم خانگی وارد می کند. آن هم در شرایطی که قیمت لوازم خانگی بسیار بالا و حتی به اندازه چندین ماه حقوق یک فرد تمام می شود. متاسفانه به دلیل نبود زیرساخت های لازم و عدم توجه به بهبود آن و یکی نبودن عرضه و تقاضا شاهد وضعیتی هستیم که حتی بنگاه های تولیدی هم دچار آسیب شده اند. اینها همه ناشی از ضعف مدیریت مجموعه مدیران وزارت نیرو است که بدون آگاهی دست به قطعی گسترده برق زده و حتی جدول زمانبندی قطعی برق را هم به درستی اعلام نمی کنند. وزارت نیرو تعهداتش را در قانون برنامه ششم به درستی انجام نداده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا