اقتصاد کلانپرداخت الکترونیک

سه توصیه مهم برای سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال

بازار مالی ارزهای دیجیتال به سرعت در حال گسترش است و افراد زیادی از سراسر دنیا سرمایه‌ خود را وارد این بازار پر سود اما در عین حال خطرناک می کنند. این بازار مالی نو ظهور مانند دیگر بازار های مالی ( همانند بورس ) دارای ریسک های سرمایه گذاری هست و نباید زمینه را برای افراد سود جو و کلاه بردار فراهم کنید.
در ادامه، سه نکته مهم برای سرمایه گذاری در بازار ارز های دیجیتال را مطرح می کنیم.
اگر قصد سرمایه گذاری و کسب در آمد در بازار های مالی ارز دیجیتال را دارید، می توانید با شرکت در دوره های آموزشی جامع ارزهای دیجیتال به کسب مهارت و دانش معامله گری در این بازار بپردازید.

سه توصیه مهم برای سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال:

۱– یک صرافی معتبر برای خرید و فروش ارز دیجیتال انتخاب کنید
– خرید و فروش در صرافی های خارجی و معتبر مانند بایننس و غیره…
– خرید و فروش در صرافی های داخلی و معتبر مانند والکس و غیره…
– خرید و فروش در کانال های تلگرامی و موارد مشابه
به دلیل وجود افراد سودجو، توصیه می کنیم که از خرید و فروش و معامله گری در کانال های تلگرامی و یا پیج های مشابه خودداری کنید. اعتماد کردن در این بازار بسیار دشوار است. حتی برای خرید و فروش ارز دیجیتال از صرافی ها نیز اطمینان حاصل را بدست بیاورید و قبل از معامله گری به سابقه ی صرافی و تعداد کاربران فعال و حجم معاملاتی و سایر موارد مشابه را بررسی کنید.
در صرافی های خارجی ارز دیجیتال نیز مراقب تحریم ها و بسته شدن حساب کاربریتان باشید و قبل از هر گونه اقدامی، اطلاعات لازم را در زمینه کسب کنید. اگر اطلاعاتی در این زمینه ندارید دوره رایگان ارزهای دیجیتال را حتما تهیه و نگاه کنید.

همچنین بخوانید

 

۲- برای ذخیره دارایی های دیجیتال حتما از یک کیف پول مناسب و امن استفاده کنید
برای این‌ که بتوانید از ارزهای دیجیتال خود نگه داری کنید، به محلی برای ذخیره و نگهداری این رمز ارز ها نیاز دارید. با توجه به ساختار و ماهیت ارزهای دیجیتال برای نگه داری و ذخیره ی آن ها نیاز به یک کیف پول دیجیتالی دارید که دارایی خود را در آن ها ذخیره کنید. معمولا در این کیف پول ها از یک کلید عمومی و یک کلید خصوصی استفاده می شود که توصیه می کنیم به هیچ عنوان کلید خصوصی خود را در اختیار هیچ کسی قرار ندهید و از آن در جایی امن مراقبت کنید. از امن ترین کیف پول ها می توان به کیف پول تراست ولت (Trust Wallet) اشاره کرد. برای پیدا کردن کیف پول های دیجیتالی دیگر می توانید با سرچی ساده در اینترنت به آن ها دسترسی پیدا کنید.

۳- حواستان به نوسانات بازار ارزهای دیجیتال باشد.
همانطور که در ابتدا گفته شد این بازار مالی بسیار پر خطر بوده و دارای نوسانات بسیار زیادی می باشد. نوساناتی که تا کنون بازار ارز های دیجیتال داشته است، برای هیچ کسی قابل پیش بینی نبوده است و هیچ کس قادر نخواهد بود که با اطمینان بگوید برای بازار رمز ارز ها چه اتفاقی خواهد افتاد و به کدام سمت پیش خواهد رفت. با توجه به ماهیت این بازار و فعالیت بر روی بستر اینترنت و داشتن کاربرانی از سراسر دنیا و فعال بودن ۲۴ ساعته‌ی آن در طول هفته، این بازار نوسانات زیادی را تجربه می کند. اخباری که در هر ساعتی از شبانه روز منتشر می شود می تواند بر روی این بازار تاثیرات مثبت و منفی را بگذارد که اصطلاحا به این اخبار پامپ و دامپ گفته می شود.
به طور کلی می توان گفت این بازار هیجانات زیادی را تجربه می کند و تریدر های حرفه‌ای از این نوسانات قیمتی برای به دست آوردن سود استفاده می کنند.

بنابراین در بازار ارزهای دیجیتال می توان انتظار داشت که مثلا قیمت بیت کوین به صورت ناگهانی افزایش یا کاهش پیدا کند. پس وارد کردن تمام سرمایه خود در این بازار کار عاقلانه ای نخواهد بود. این که تمام سرمایه‌تان تحت الشعاع اخبار منتشر شده در اینترنت باشد کار پر ریسک و استرس آوری است.

اگر قصد سرمایه گذاری کردن در این بازار را دارید تنها بخشی از سرمایه خود را وارد این بازار کنید که در صورت افت ناگهانی قیمت بازار و کاهش ارزش رمزارز ها تمام سرمایه شما از بین نرود و با متخصصین  این حوزه حتما مشورت کنید.
شما می توانید با شرکت در دوره‌های آموزشی ارزهای دیجیتال به صورت مقدماتی ( رایگان ) و یا آموزش های جامع ارزهای دیجیتال در سایت آکادمی علی ربیعی به کسب در آمد و معامله گری در این بازار بپردازید.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا