راه و ساختمان

آخرین جزئیات رقم وام اجاره مسکن

 در حالی که وزیر راه و شهرسازی از تصویب افزایش و تداوم وام ودیعه مسکن در ستاد ملی کرونا خبر داده، اما رقم این تسهیلات اعلام نشده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،   محمد اسلامی امروز ۸ خرداد در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه تأمین مالی احداث ترمینال جدید فرودگاه امام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران ضمن اعلام کلیات طرح افزایش و تداوم وام ودیعه مسکن در ستاد ملی کرونا، گفت: ارائه وام ودیعه مسکن که در سال گذشته توسط ستاد ملی کرونا مصوب و در کل کشور اجرایی شد در اینکه جابه‌جایی مستأجران کاهش چشمگیری داشته باشد بسیار مؤثر واقع شد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: کلیات افزایش و تداوم وام ودیعه مسکن در ستاد ملی کرونا مصوب شد. انتظار است تا با این مصوبه مردم مراعات حال یکدیگر را در این ایام که همه‌گیری کرونا وجود دارد، داشته باشند تا همه با هم از این بحران عبور کنیم.

رقم وام اجاره مسکن باز هم در ستاد ملی کرونا تصویب نشد

عضو کابینه دولت دوازدهم ضمن اعلام این مطلب که در ایام همه‌گیری کرونا بسیاری از موجران و مالکان، اجاره بها را افزایش ندادند، توضیح داد: در بخش‌هایی مشکلاتی بین موجران و مستأجران وجود داشت که شوراهای حل اختلاف به آنها رسیدگی کرد. در عین حال، شوراهای حل اختلاف خلاف مصوبه ستاد ملی کرونا، حکم به تخلیه را صادر نکرده است.

اسلامی در خصوص خانه‌های خالی نیز اعلام کرد: اطلاعات یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد خانه خالی در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دارد. آن سازمان اطلاعات خانه‌های خالی را دارد و می‌تواند مطابق قانون به منظور اخذ مالیات از خانه‌های خالی اقدام کند.

گفتنی است محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی پیش از این از تصویب رقم وام ودیعه مسکن و همچنین سقف افزایش اجاره بها در نشست امروز شنبه ۸ خرداد ستاد ملی مقابله با کرونا خبر داده بود که بر اساس گفته وزیر راه و شهرسازی، مبلغ این تسهیلات در نشست امروز به تصویب نرسیده است.

 

منبع
مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا