اقتصاد کلان

 نامه مدیرعامل سازمان اموال تملیکی به دو دستگاه/ دیگر مکاتبه غیر الکترونیکی نخواهیم داشت

مدیرعامل سازمان با ارسال نامه‌‌های جداگانه به نهادهای مجوزدهنده از جمله وزارت بهداشت و جهاد کشاورزی اعلام کرد که از ابتدای خرداد ماه سال جاری، مکاتبه غیرالکترونیکی با این نهادها نخواهد داشت.

به گزارش آرمان اقتصادی از روابط عمومی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، بر اساس قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سازمان اموال تملیکی برای فروش کالاهای تحت تملک خود موظف به دریافت مجوزهای لازم از از دستگاه هایی همچون وزارت بهداشت (سازمان غذا و دارو)، سازمان استاندارد، وزارت صمت، وزارت جهاد کشاورزی و نظایر آن است.

استفاده این سازمان‌ها از سامانه‌های الکترونیکی برای اخذ و استعلام مجوز الزامی بوده که در همین راستا سازمان اموال تملیکی اعلام کرده که از سال ۹۳ امکان بهره‌برداری از این سامانه را داشته اما دیگر دستگاه‌های مجوز دهنده در این سامانه حضور ندارند.
به همین علت محمدعلی افتخاری مدیرعامل سازمان با ارسال نامه‌‌های جداگانه به دستگاه‌های مجوزدهنده از جمله وزارت بهداشت و جهاد کشاورزی اعلام کرد که از ابتدای خرداد ماه سال جاری، مکاتبه غیرالکترونیکی با این نهادها نخواهد داشت.
در صورت راه‌اندازی و بهره‌برداری از این سامانه در سازمان‌های مجوز‌دهنده، تمامی فرآیند تقاضا و صدور مجوز الکترونیکی می‌شود و در نهایت هیچ کالایی بدون مجوز وارد فرآیند تعیین تکلیف نمی‌شود.

همچنین بخوانید

افتخاری با ارسال نامه‌ای به سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ضمن اعلام خبر راه‌اندازی و عملیاتی شدن سامانه مجوزها در این سازمان اعلام کرد: از ابتدای خرداد ماه سال جاری اخذ مجوزهای لازم از وزارت بهداشت، تنها از طریق این سامانه پاسخ لازم را دریافت خواهد کرد.

در همین راستا افتخاری از وزیر بهداشت درخواست کرد تا واحدهای استانی سازمان غذا و دارو و دانشگاه‌های علوم پزشکی از طریق این سامانه نسبت به صدور مجوز و استعلامات مورد نیاز سازمان اموال تملیکی اقدام نمایند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا