امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

افزایش ۱۱۹ هزار تنی تولیدات آذربایجان‌شرقی با تکمیل شبکه‌های آبی

تبریز- معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: با اتمام کامل طرح ملی شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمالغرب کشور در آذربایجان شرقی حدود ۱۱۹ هزار تن بر میزان تولیدات استان اضافه می‌شود.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی مراد اکبری در بازدید از پروژه شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمالغرب کشور در شهرستان‌های جلفا و مرند افزود: سطح ابلاغی شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی در آذربایجان شرقی ۱۹ هزار و ۸۴۰ هکتار بوده و به ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.

وی اظهار داشت: برای اتمام کامل طرح ملی شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمالغرب کشور در آذربایجان شرقی حدود ۱۰۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: طرح شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور که مصوبه دولت در سال ۹۳ است باید در مجموع در ۴۰۲ هزار هکتار از اراضی کل کشور انجام شود.

اکبری، هدف از اجرای این طرح را حفظ امنیت غرب و شمال غرب کشور، ایجاد اشتغال و استقرار کشاورزان در منطقه، جلوگیری از مهاجرت، تثبیت جمعیت و حفاظت از منابع آب و خاک و افزایش بهره وری و توسعه پایدار اعلام کرد.

وی یادآوری کرد: افزایش سطح زیرکشت محصولات باغی و زراعی، ایجاد زیرساخت برای تأسیس گلخانه‌ها، ایجاد نظام بهره برداری مناسب و پایدار و در نهایت امنیت غذایی کشور از دیگر اهداف این طرح است.

اکبری، با بیان این‌که با تأمین منابع می‌توان تا ۱۵ تیر پروژه را در آذربایجان شرقی تکمیل کرد، ادامه داد: برنامه ریزی‌ها و تمهیدات لازم از سوی وزارت جهادکشاورزی برای تکمیل و بهره برداری ۱۰ هزار هکتار از باقی مانده طرح اندیشیده شده که با بهره برداری از آن، تحول خوبی در بخش کشاورزی استان ایجاد می‌شود.

وی با بیان این‌که در این جلسه مقرر شده تا ۱۰ هزار هکتار از شبکه‌های آبیاری باقی مانده پروژه با تزریق اعتبار مورد نیاز تا ۱۵ تیر آماده افتتاح شود، یادآوری کرد: این شبکه‌ها شامل هفت هزار و ۲۹۰ هکتار از پایاب سد خداآفرین، یک هزار هکتار از شبکه‌های یکانات، ۷۵۰ هکتار از شبکه‌های حاشیه رود ارس و یک هزار هکتار از منطقه سیه رود است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا