انرژی

اکتشاف گازی جدید ترکیه رونمایی شد

رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه از کشف ذخایر جدید گاز طبیعی در دریای سیاه خبر داد.

به گزارش آرمان اقتصادی،  اردوغان در اظهاراتی که از تلویزیون پخش شد اعلام کرد شرکت انرژی دولتی Tpao حدود ۱۳۵ میلیارد متر مکعب گاز در چاه فراساحلی آماسرا-۱ کشف کرده که مجموع ذخایر کشف شده در یک سال گذشته را به ۵۴۰ میلیارد متر مکعب می رساند.

همچنین بخوانید

هیچ بررسی مستقلی از مجموع ذخایر گازی قابل بهره برداری در هیچ یک از چاههای میدان گازی ساکاریا از سوی مقامات ترکیه ارائه نشده است. مقامات ترکیه اعلام کرده اند که شرکت Tpao سرگرم برنامه ریزی برای بهره برداری از این ذخایر است و به فاینانس خارجی نیازی نخواهد داشت.

ترکیه در سالهای اخیر اکتشاف فراساحلی نفت و گاز را افزایش داده است. اردوغان اکتشافات انرژی اخیر را راه حلی برای برخی از آسیب پذیریهای اقتصادی بلندمدت ترکیه از جمله هزینه بالای واردات انرژی عنوان کرده است.

اکتشافگران ترکیه سال گذشته ذخایری به میزان ۴۰۵ میلیارد متر مکعب در چاه تونا-۱ در میدان ساکاریا کشف کردند که بزرگترین اکتشاف گازی صورت گرفته در دریای سیاه به شمار می رود.

ترکیه در حال حاضر تقریبا کل ۵۰ میلیارد متر مکعب گازی که سالانه مصرف می کند را وارد می کند. مقامات ترکیه انتظار دارد تولید داخلی تقاضای گاز این کشور را به میزان ۶۰ درصد افزایش دهد و تا سال ۲۰۳۰ به ۸۰ میلیارد متر مکعب در سال برساند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، انتظار می رود این اکتشافات گازی به ترکیه امکان دهد گاز ارزانتری را وارد کرده و هزینه ۴۴ میلیارد دلاری واردات سالانه را کاهش دهد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا