اقتصاد کلان

قاضی‌زاده هاشمی در مناظره اجتماعی فرهنگی و سیاسی ۱۴۰۰

یک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: در حال حاضر در حوزه فرهنگ ۳۸ سازمان فعال وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در بخش اول مناظره تلویزیونی امروز سه شنبه کاندیداهای ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی درباره مدیریت میان بخشی اجزای دولت گفت: یکی از مشکلات ما در نظام اداری کشور که دولت سلام به دنبال اصلاح آن است، نحوه تقسیم وظایف است. ما وزارتخانه های بخشی، موضوعی و شوراهای بالادستی و نهادهایی را داریم که بعضا در بدنه دولت یا خارج از آن هستند که وظایفی شبیه به هم دارند. مثلا در حوزه فرهنگ ۳۸ سازمان فعال داریم و در آموزش، بهداشت و سلامت هم همین طور است.

وی افزود: همچنین برای فرار از پاسخگویی شوراهایی درست شده و مصوبات مد نظر در شوراها به تصویب می رسد که معلوم نیست مسئولیتش با کیست. لذا باید این را برای دولت بازطراحی کنیم. ما در نظر داریم که بودجه را به صورت منطقه ای توزیع کنیم و آن را در اختیار استانداران، فرمانداران و هیات وزیران قرار دهیم.

قاضی زاده هاشمی یادآور شد: در طراحی ما دولت پنج فرماندهی در پنج حوزه اصلی پیدا می کند که هر کدام از فرماندهان دبیر شورای عالی هم خواهند بود. با این روش خیلی از مصوبات مثل الان بلاتکلیف باقی نمی ماند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: مسائلی درباره سواد و علم روحانیت مطرح شد. ما نزد علمای اسلام دانشمندان بزرگی در رشته های اقتصاد و علوم انسانی داریم. خود من در بسیاری موضوعات تلمذ می کنم. لذا نباید ساحت علم را منحصر کرد.

ادامه دارد

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا