ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

«سند صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی» تصویب شد 

جلسه شورای‌عالی فضای مجازی، به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین، دکتر حسن روحانی؛ رئیس جمهور، برگزار شد و در این جلسه «سند صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی» و همچنین سند چشم‌انداز فضای مجازی در افق ۱۴۱۰ به تصویب نهایی رسید.

به گزارش آرمان اقتصادی، براساس سند صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی، مقرر شد کلیه سکوها و ارائه دهندگان محتوا و خدمات فضای مجازی در مدت یکسال، نسبت به صیانت از داده‌ها، رده‌بندی و تفکیک محتوا و خدمات ویژه هر رده سنی از خدمات عمومی اقدام کنند.

همچنین بخوانید

به موجب این مصوبه، وزارتخانه‌ها مکلف شدند به شکل غیرانحصاری در رابطه با سکوها و خدمات صیانت شده برای خردسالان اطلاع‌رسانی کنند.

موضوع دیگر جلسه شورای عالی فضای مجازی، «بررسی و تصویب سند چشم‌انداز فضای مجازی در افق ۱۴۱۰» بود که براساس این چشم‌انداز، مقرر شد فضای مجازی، پیشران پیشرفت سایر حوزه‌های کشور باشد و با اتکای بر ظرفیت‌های درون‌زای کشور، توسعه یابد.

بر مبنای این سند چشم‌انداز، جمهوری اسلامی ایران تا سال ۱۴۱۰ به جایگاه قدرت برتر سایبری در تراز جهانی و مقام اول ارائه خدمات فضای مجازی در منطقه غرب و جنوب غرب آسیا خواهد رسید و همچنین تلاش خواهد کرد سلطه بیگانگان بر فضای مجازی کشور را نفی و حکمرانی کشورهای سلطه‌گر بر شبکه جهانی را رفع کند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا