ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

هشدار صداوسیما به مردم/مراقب کلاهبرداران باشید!

در پی تماس ها و ارسال پیامک های افرادی سودجو به برخی کاربران شبکه های پیام رسان خارجی که خود را منتسب به سازمان صداوسیما معرفی می کنند، رسانه ملی در این زمینه به مردم هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حمید خواجه نژاد ـ مدیر روابط عمومی معاونت سیما ـ با انتشار متنی در فضای مجازی، با هشدار نسبت به اینکه «مراقب کلاهبرداران باشید!» نوشته است: صداوسیما از طریق شبکه های پیام رسان خارجی هیچگاه تماس تلفنی برقرار نمی کند. فریب پیشنهادهای اغواکننده با موضوع برنده شدن در برنامه و یا انتخابات را نخورید. پیامک های دریافتی ناشناس را باز نکنید که یا بدافزار است یا مهندسی اجتماعی برای کشف اطلاعات حسابتان.»

همچنین بخوانید

بر اساس اعلام برخی کاربران شبکه های اجتماعی به صداوسیما، روز گذشته و با پایان مناظره دوم، عده ای سودجو از طریق شبکه اجتماعی واتس اپ با برخی کاربران تماس گرفته و در حالی که آرم صداوسیما بر شماره آنها درج شده بود، به بهانه برنده شدن در مسابقه ای از طرف یکی از نامزدهای انتخاباتی، درخواست باز کردن پیامکی را داشتند تا از طریق اعلام کد احراز هویت به تماس گیرنده، جایزه نقدی به حساب فرد واریز شود. صداوسیما نسبت به عملکرد این کلاهبرداران هشدار داد و تاکید کرد به هیچ وجه از طریق شبکه های پیام رسان خارجی با مخاطبان خود تماس نمی گیرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا