انرژی

امروز تهرانی ها چقدر آب مصرف کردند؟

بر اساس آمار شرکت آب و فاضلاب تهران امروز ۳ میلیارد و ۴۸۰ میلیون و ۳۸۱هزار لیتر آب در تهران مصرف شد که این میزان باتوجه به پارامترهای آماری عدد نسبتا بالایی است.

به گزارش آرمان اقتصادی، میانگین مصرف آب در شهر تهران، ۲.۵ برابر میانگین جهانی تخمین زده شده، تهران کمتر از ۱.۱ درصد از سطح کشور را دارد اما ۲۰ درصد جمعیت و ۴۵ درصد صنعت کشور را در خود جای داده که همین مساله موجب افزایش مصرف آب در پایتخت شده است.  

همچنین بخوانید

به طور کلی در روزهای گرم سال و در اوج مصرف، چهار و نیم میلیون مترمکعب آب در استان تهران مصرف می‌شود که این رقم، معادل ۵۲ هزار لیتر بر ثانیه، یعنی معادل ۵۲ هزار بطری یک لیتری در هر ثانیه است که از این میزان، مصرف شهر تهران، سه میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب بر ثانیه تخمین زده شده است؛ به عبارتی، معادل ۳۸ هزار بطری یک لیتری در ثانیه در شهر تهران آب مصرف می‌شود.

طبق آمار امروز شرکت آب و فاضلاب تهران مصرف آب تهران نسبت با سال گذشته تفاوت چندانی نداشته و با کمی کاهش نیز روبرو بوده، در سال گذشته در همین روز میزان مصرف آب معادل ٣ میلیارد  و ۴۸۴ میلیون لیتر آب بوده است.

البته باید به این مساله نیز توجه کرد که در سال گذشته در چنین زمانی میانگین دما حدود ۳۱ درجه  و امروز دما حدود ٣۵ درجه بوده است.  
هرچند که آمار گویای کاهش مصرف است اما به طور کلی نمی توان این واقعیت را منکر شد که میزان مصرف آب در تهران بسیار بالا است و برای حل این مساله می بایست اقداماتی صورت بگیرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا