امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

۴هزار میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره به عشایر کشور پرداخت می‌شود

سمنان- رئیس سازمان عشایری درباره طرح‌های حمایتی از عشایر به خصوص در زمینه خشکسالی، گفت: تامین چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره از جمله اقدامات سازمان برای عشایر کشور بود.

به گزارش آرمان اقتصادی، شاهپور علایی مقدم صبح پنجشنبه در ابتدای سفر یک روزه به استان سمنان و در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به تبعات خشکسالی و اقداماتی که سازمان عشایری برای کاهش مشکلات این قشر، صورت داده است، تاکید کرد: تأمین چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره یکی از اقدامات سازمان عشایر کشور بوده است.

وی با بیان اینکه این تسهیلات برای آن به عشایر پرداخت شد که بتوانند علوفه مورد نیاز دام‌هایشان را تهیه کنند، افزود: جلوگیری از تنش آب آشامیدنی و آب دام عشایر محور اصلی این طرح بود که عشایر از آن استقبال خوبی کردند.

رئیس امور عشایری با بیان اینکه خرید تضمینی یک میلیون رأس دام عشایر از هفدهم خرداد برای استان‌های گروه یک خشکسالی به ازای هر کیلوگرم ۴۵۰ هزار ریال از دیگر اقدامات سازمان برای حمایت از عشایر است، تاکید کرد: خرید تضمینی به عشایر این قدرت را می‌دهد که روی فروش دام‌هایشان حساب کرده و بتوانند برنامه‌ریزی کنند.

علایی مقدم با اشاره به اینکه برای کاهش مخاطرات ناشی از کم آبی و خشکسالی طی سال جاری دو هزار میلیارد ریال به صورت بلاعوض برای تأمین یارانه و دو هزار میلیارد ریال دیگر نیز برای تأمین آشامیدنی عشایر در نظر گرفته شده است، بیان داشت: حمایت از عشایر در برابر آسیب‌های خشکسالی محور اصلی اجرای این طرح در سطح کشور محسوب می‌شود.

وی از استمهال وام‌های عشایر مرتبط با آسیب‌های خشکسالی نیز خبر داد و تاکید کرد: علوفه مدت‌دار از طریق ارائه تسهیلات به تعاونی‌ها و تهیه علوفه از سوی عشایر از جمله دیگر اقدامات حمایتی است که از عشایر در برابر خشکسالی و کم آبی صورت گرفته است.

رئیس امور عشایری با بیان اینکه در کشور سه هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال پروژه زیربنایی در حوزه آب در بخش عشایری اجرا می‌شود که ۹۲ میلیارد ریال از این مبلغ ویژه استان سمنان است، افزود: امیدواریم در جذب این اعتبارات بتوانیم موفق عمل کنیم تا شاهد اجرای طرح‌های خوبی برای این قشر باشیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا