صنعت، معدن، تجارت

دستیابی به صادرات ۳۸ میلیارد دلاری علی رغم تحریم و کرونا

وزیر صمت گفت: ایران فشارهای زیادی را طی سالهای گذشته تحمل کرد اما در همین مدت موفق شدیم صادرات ۳۸ میلیارد دلاری و رشد صنعتی ٨ درصدی را تجربه کنیم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، علیرضا رزم حسینی در سفر به جنوب استان کرمان با اشاره به شرایط سخت ناشی از جنگ اقتصادی دشمنان و شیوع بیماری کرونا گفت: ایران فشارهای زیادی را طی سالهای گذشته تحمل کرد اما در همین مدت موفق شدیم صادرات ۳۸ میلیارد دلاری و رشد صنعتی ٨ درصدی را تجربه کرده و توانایی‌های بخش خصوصی قدرتمند کشور را به تصویر بکشیم.

وی به رشد بیش از ۵٠ درصدی ٢٧ قلم کالای صنعتی در سال جاری اشاره کرد و افزود: تحول بزرگ معدنی کشور با طرح آزادسازی معادن حبس شده از دیگر اقدامات صورت گرفته در همین شرایط سخت بوده است.

ضرورت تقویت قدرت ملی با مشارکت حداکثری در انتخابات

وزیر صنعت، معدن و تجارت مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو را متضمن تقویت قدرت ملی کشور دانست و تصریح کرد: رأی هر ایرانی در انتخابات آتی موجب تقویت قدرت ملی و نظام مقدس جمهوری اسلامی و همینطور حرکت رو به توسعه کشور در عرصه‌های مختلف اقتصادی خواهد بود.

وی همچنین با تأکید بر ظرفیت‌های کم نظیر شهرستان‌های منوجان و قلعه گنج، حضور شرکتهای بزرگ معدنی در این منطقه را موجب ارتقای شاخص‌های توسعه این شهرستان‌ها دانست و افزود:
ما سرمایه‌های طبیعی کشور مانند نفت و معادن را برای آبادانی و توسعه پایدار می‌خواهیم و بدون شک وجود فقر در مناطقی که فعالیت شرکت‌های معدنی و صنعتی و نفتی بزرگ برقرار است، امری خلاف توسعه است.
رزم حسینی با یادآوری طرح‌های معین اقتصادی در استان کرمان که تحولات بزرگی را در نقاط مختلف این استان به ویژه در شهرستان‌های قلعه گنج و منوجان رقم زد، خاطر نشان کرد:

شرکت‌های برتر نقش توسعه گرایی پیرامونی خود را در قالب طرح معین اقتصادی در استان کرمان به خوبی انجام داده اند و باور ما این است که توانمندسازی مردم بویژه در مناطق محروم و کمتر برخوردار جز با نقش آفرینی شرکت‌های صنعتی و معدنی برتر کشور آن هم از طریق آموزش، راه اندازی کسب و کارهای خرد و کوچک و خانگی و هدایت سرمایه‌های منطقه‌ای به سمت رشد و پیشرفت همه جانبه، امکان پذیر نیست.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا