انرژی

تمام نیروگاه‌های برق غرب کشور فعال است/ هفته بحرانی در پیش داریم

ایسنا/کرمانشاه مدیرعامل شرکت برق منطقه ای غرب با اشاره به افزایش دمای هوا در هفته آتی گفت: با توجه به افزایش مصرف برق در پی افزایش دما، هفته ای بحرانی در پیش داریم.

علی اسدی در شورای اداری استان کرمانشاه با اشاره به مشکلات پیش آمده در شبکه برق کشور در هفته های گذشته گفت: این مشکلات ریشه در افزایش مصرف، کاهش تولید برق، کاهش بارندگی ها، گسترش استفاده از رمز ارزها و افزایش دما دارد.

همچنین بخوانید

وی افزود: افزایش دمای هوا در این زمینه بسیار اثرگذار است، چرا که به ازای هر یک درجه افزایش دما، حدود هزار مگاوات مصرف برق افزایش می یابد.

اسدی گفت: این میزان افزایش در استان به ازای هر یک درجه افزایش دما، حدود ۳۰ مگاوات است و باتوجه به اینکه هفته آینده حدود ۱.۴ درجه هوا گرمتر می شود، هفته سختی به لحاظ افزایش مصرف برق در پیش داریم و عملا هفته بحرانی خواهد بود.

وی افزود: در بحث رمز ارزها نیز وضعت به همین منوال است و یک دستگاه ماینر برابر یک دستگاه کولر گازی و یا ۱۵ یخچال فریزر برق مصرف می کند.

مدیرعامل برق منطقه ای غرب به افزایش ۲۰ درصدی مصرف برق در استان کرمانشاه اشاره کرد وافزود: اگر مصرف برق مدیریت نشود، قاعدتا دچار مشکل خواهیم شد.

اسدی به تغییر ساعات کار ادارات استان نیز اشاره کرد و افزود: اگر مصرف برق در ادارات استان مدیریت شود، آنچه کمبود در زمینه برق داریم جبران خواهد شد و کوچکترین خاموشی برنامه ریزی شده ای نخواهیم داشت.

وی افزود: خوشبختانه دستگاه قضایی و اطلاعاتی هم در برخورد با رمز ارزهای ورود خوبی داشته‌اند که امیدواریم تمام این اقدامات منجر به کاهش مصرف برق شود.

اسدی با اشاره به فعال بودن تمامی نیروگاه های غرب کشور، ظرفیت این نیروگاه ها را ۳۸۵۰ مگاوات اعلام و تصریح کرد: از این میزان ۲۲۳۰ مگاوات ظرفیت مربوط به نیروگاه های کرمانشاه است.

وی افزود: این میزان تولید در حالی است که مصرف برق کرمانشاه در شرایط پیک حدود ۷۰۰ مگاوات است، اما برق شبکه جریان سیال است و در شبکه سراسری می چرخد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای غرب با اشاره به وجود ۱۴ نیروگاه در غرب کشور گفت: تمامی این نیروگاه ها هفته ای دو بار بررسی می شوند که نیروگاهی تعطیل نشده و یا از ظرفیت تولیدی آن کاسته نشود.

وی افزود: تمام تلاش ما این است که مشکلی در بحث تامین برق ایجاد نشود، اما در این بین نیز این انتظار هست که مردم و سایر دستگاه ها همکاری کرده و صرفه جویی در بحث مصرف برق داشته باشند.

اسدی گفت: برای تامین برق مراکز انتخاباتی هم تمام هماهنگی های لازم صورت گرفته تا پایداری برق در محل شعب را داشته باشیم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا