ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

بازگشایی همه دفاتر آمریکایی فیس بوک تا اکتبر

فیس بوک انتظار دارد همه دفاتر آمریکایی خود را تا اکتبر بازگشایی کند و قصد دارد گزینه های منعطفی را در ارتباط با محل کار برای کارمندانش فراهم کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، این شرکت اعلام کرد قصد بازگشایی اکثر دفاتر آمریکایی خود با ظرفیت ۵۰ درصد تا اوایل سپتامبر را دارد و از ۱۵ ژوئن دورکاری را به عنوان یک گزینه برای همه سطوح در فیس بوک می گشاید.

همچنین بخوانید

فیس بوک اعلام کرد دفتر فیس بوک برای کسانی که انتظار می رود به محل کار برگردند منعطف تر خواهد بود و دستورالعمل، حضور نیمه وقت در محل کار است.

سخنگوی فیس بوک اعلام کرد این دستورالعمل تاثیری روی مقررات مربوط به ناظران محتوای پیمانی ندارد. این شرکت با انتقاد در خصوص ایمنی بازگرداندن برخی از کسانی که وظیفه شان بازبینی محتوای حساس است، روبرو شده است.

پاندمی کووید ۱۹ شیوه فعالیت کارمندان و شرکتها را تغییر داده و باعث شکل گیری مدل کاری شده که ترکیبی از دورکاری و کار در محل کار است. اکنون که اقتصادهای بزرگ جهان اوج بحران پاندمی را پشت سر گذاشته اند شرکتهای متعدد شامل گوگل و مایکروسافت گزینه هایی برای انتخاب محل کار و دورکاری در اختیار کارمندانشان گذاشته اند.

شرکت آمازون هم موضع قبلی خود درباره فرهنگ دفتر محور را ملایم و در نامه ای به کارمندانش اعلام کرد خواهان آن است که کارمندان شرکت دستکم سه روز در هفته به دفتر کار برگردند.

آمازون اعلام کرد انتظار دارد کارمندان اداری در آمریکا، انگلیس و چند کشور دیگر از هفتم سپتامبر فعالیت در محل کار را ازسربگیرند. در ایمیل این شرکت به کارمندانش آمده است: مانند همه شرکتها و سازمانهای سراسر جهان، ما هر مرحله این پاندمی را برای نخستین بار مدیریت کرده، آموخته و تحول یافته ایم. ما درباره متوازن کردن تمایل خود برای فراهم سازی امکان کار از خانه و این باور که در هنگام کار جمعی در دفتر بهترین ها را برای مشتریانمان ابداع می کنیم، فکر کرده ایم.

شرکت IBM هم به کارمندان آمریکایی خود اعلام کرد که از هفته ای که از هفتم سپتامبر آغاز می شود به محل کار بازخواهند گشت. در نامه نیکل لامورو، مدیر منابع انسانی این شرکت به کارمندان آمده است بهبود شرایط کلینیکی آمریکا و دسترسی گسترده به واکسنهای کووید ۱۹ تصمیم این شرکت برای بازگشایی کامل دفاتر آمریکایی خود تا سپتامبر را به دنبال داشته است.

تحت سیاست فعلی IBM، کارمندان در محل کار خواه واکسینه شده باشند یا خیر، باید ماسک استفاده کنند اما مدیر منابع انسانی این شرکت اعلام کرد پروتکلهایی تهیه می شود که کارمندان واکسینه شده نیازی به زدن ماسک نداشته باشند و سایر کارمندان به واکسن زدن تشویق شوند. وی به این موضوع که آیا کارمندان اجازه دارند پس از بازگشایی دفاتر در سپتامبر، دورکاری داشته باشند اشاره ای نکرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، آرویند کریشنا، مدیرعامل IBM در مارس گفته بود انتظار دارد ۸۰ درصد کارمندان این شرکت پس از پاندمی مدل کار ترکیبی داشته باشند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا