بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

ثبت ۱۱۷.۵ میلیون کارت بانکی تراکنش‌دار/ سهم هر بانک چقدر است؟

بیش از ۱۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار کارت بانکی در اردیبهشت ماه سال‌جاری تراکنش بانکی داشته‌اند که ۱۱۱ میلیون آن کارت برداشت، ۶ میلیون و ۱۶۳ هزار مورد بن کارت و کارت هدیه و ۱۱۸ هزار نیز کارت اعتباری بود.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، بررسی جدیدترین گزارش شاپرک از سهم بانک ها از تعداد کارت های تراکنش دار در اردیبهشت ماه سال جاری نشان می دهد که تراکنش های انجام شده از طریق کارت های ۹ بانک، بیش از سایر بانک ها بوده به نحوی که بانک های ملی، ملت، صادرات، کشاورزی، تجارت، رفاه کارگران، سپه، مسکن و پست بانک مجموعا ۷۷.۶۷ درصد از کل کارت های تراکنش دار را داشته اند. سهم سایر بانک ها در این بخش، ۲۲.۳۳ درصد بوده است.

همچنین در اردیبهشت ماه امسال ۱۱۷ میلیون و ۲۹۰ هزار و ۷۴۲ کارت بانکی دارای تراکنش بوده که از این تعداد ۱۱۱ میلیون و ۲۹۰ هزار کارت برداشت، ۱۱۸ هزار کارت اعتباری و ۶ میلیون و ۱۶۳ هزار کارت نیز هدیه و بن کارت بوده است. در فروردین ماه امسال نیز ۱۱۸ میلیون و ۹۴۹ هزار و ۱۷۴ کارت بانکی تراکنش دار به ثبت رسیده که بیش از ۱۱۲ میلیون و ۲۲۳ هزار مورد، ‌کارت برداشت بوده است. تعداد کارت های بانکی تراکنش دار در اردیبهشت ماه سال جاری نسبت به فروردین ۱۴۰۰، ‌ به میزان ۱.۱۶ درصد کاهش نشان می دهد.

بررسی سهم ۳۲ بانک و موسسه اعتباری نشان می دهد که هر یک از بانک ها در سه بخش کارت اعتباری، ‌ کارت برداشت و کارت هدیه و بن کارت دارای آمار متفاوتی هستند. ۴۱.۱۲ درصد از کل کارت های اعتباری در اردیبهشت امسال مربوط به بانک ملی بوده و ۲۲.۳۱ درصد کارت های برداشت نیز مربوط به این بانک است. بانک های سپه، ملت و صادرات نیز در هر بخش سهم های مناسبی را نسبت به سایر بانک ها دارند.

کارت بانکی
منبع

ایبِنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا