ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

لزوم آشنایی مدیران شهری با حوزه ICT

یک فعال حوزه مخابرات با تاکید بر اهمیت استفاده از فناوری اطلاعات برای مشکلات شهری گفت که در صورت آشنایی اعضای مدیریت شهری با ICT، راه‌اندازی شهر هوشمند راحت‌تر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی مطهری از فعالان حوزه مخابرات-، در نشست شهر هوشمند و تحول دیجیتال که در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای برگزار شد، با بیان اینکه دسترسی آسان و ارزان به اینترنت از حقوق مردم است،‌ گفت: اگر اعضایی که با ICT آشنا هستند، در شورای شهر وجود داشته باشند،  راه‌اندازی شهر هوشمند راحت‌تر می‌شود.

وی با تاکید بر اهمیت استفاده از فناوری اطلاعات برای مشکلات شهری بیان کرد: چند درصد سفرهای درون‌شهری ضرورت دارد؟ نظام اداری ما چقدر باعث افزایش سفرهای درون‌شهری می‌شود؟ آیا می‌توانیم سیستمی داشته باشیم که این سفرها را کم کند؟ اینها رویکرد کسی است که از ICT سردرمی‌آورد، اینکه ابزاری با نام فناوری اطلاعات می‌تواند با یک ساختار غیرفیزیکی و غیرحضوری هوشمندی که به‌تازگی مرسوم شده، این موارد را حل کند، کرونا هم این موضوع را ثابت کرد و اهمیت ICT بیشتر آشکار شد.

مطهری ادامه داد: جلساتی که به‌ جای حضوری می‌تواند آنلاین برگزار شود، مراجعات غیرضروری به ساختار اداری برای دریافت مجوز، دریافت کپی مدارک در شرایطی که سازمان‌ها دیتابیس و پایگاه داده دارند اما یکپارچه نشده است، از مواردی است که اگر به آنها پرداخته شود، می‌توان بخشی از نیاز به سفرهای درون‌شهری را کاهش داد. همچنین نیمی از کارکنان دولت می‌توانند با یک نظام مدیریتی صحیح،‌ به‌صورت غیرحضوری و دورکاری فعالیت‌هایشان را انجام دهند و ما باید از توانمندی این حوزه استفاده کنیم.

در این نشست همچنین مجید اورعی از اعضای سازمان نصر، با بیان ایکه مدیریت شهری بدون اتکا به فناوری اطلاعات معنا پیدا نمی‌کند، گفت: به همین منظور در سازمان نظام صنفی نیز سه کارگروه تخصصی در این حوزه تشکیل شده است، کارگروه تحول دیجیتال شهری، کارگروه IoT‌ و هوش مصنوعی و کارگروه فعالان اقتصاد دیجیتال.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا