صنعت، معدن، تجارتمعدن

سهم ۹ درصدی فولادسازان جهان در تولید گازهای گلخانه در سال ۲۰۲۰ میلادی

فولادسازان جهان در سال ۲۰۲۰ میلادی حدود ۹ درصد از انتشار گازهای گلخانه ای را به خود اختصاص دادند.

به گزارش آرمان اقتصادی از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، به نقل از وب سایت c&en فولادسازان جهان در سال گذشته میلادی با تولید یک میلیارد و ۸۶۰ میلیون تن فولاد، بین ۷ تا ۹ درصد از انتشار گازهای گلخانه ای را به خود اختصاص دادند. این در حالی است که تولید دی اکسید کربن صنعت فولاد در سال گذشته بیش از ۳ میلیارد مترمکعب اعلام شد که صنعت فولاد را به آلاینده ترین صنعت جهان تبدیل کرده است.

بنابر پیش بینی انجمن جهانی فولاد، تقاضای جهانی این محصول تا سال ۲۰۵۰ میلادی به ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تن در سال افزایش خواهد یافت. برای کمک به وضعیت گرمای جهان فولادسازان باید میزان انتشارگاز دی اکسیدکربن ناشی از تولید فولاد را به طور قابل ملاحظه ای تا سال ۲۰۵۰ میلادی کاهش دهند.

سیاست های اقلیمی درسرتاسر جهان که انتشار گاز دی اکسید کربن را تنظیم می کند می تواند فولادسازان را برای استفاده از این روش های متفاوت تولید فولاد ترغیب کند. زیرا تولید فولاد با استفاده از کوره های قوس الکتریکی به طور قابل توجهی بیشتر از سایر روش ها، گاز دی اکسید کربن تولید می کند.

پیش از این نیز، موسسه تحقیقاتی فیچ سولوشنز در گزارشی، هیدروژن سبز را کلید کربن زدایی معدنکاری جهان عنوان کرده بود. در این راستا، برخی فولادسازان و استارتاپ های بزرگ سرمایه گذاری در تکنولوژی های جایگزین برای تولید فولاد را آغاز کرده اند. این تکنولوژی ها اغلب از هیدروژن سبز و الکتروشیمی استفاده می کنند.

همچنین طی سال جاری میلادی ،گروه ولوو Volvo Group وشرکت فولادساز سوئدی SSAB توافق نامه همکاری برای تحقیق، توسعه، تولید و تجاری سازی ساخت نخستین خودرو با استفاده از فولاد بدون فسیل در جهان را امضا کردند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا