انرژی

ایران به لحاظ توسعه آب و فاضلاب بالاتر از شاخص‌ جهانی است

ایسنا/یزد وزیر نیرو با بیان این که ایران در زمینه توسعه آب و فاضلاب کشور ۳۰ درصد از شاخص جهانی بالاتر است، گفت: اگر عمر هر دولتی به پایان برسد و آن گونه که باید، مردم رضایتمند نباشند، قطعا موفق نخـواهیم بود.

«رضا اردکانیان» در مراسم افتتاح سه طرح آبی در شهرستان بافق یزد که  در قالب هفته یازدهم پویش الف – ب – ایران در محل سالن همایش‌های شرکت سنگ آهن مرکزی برگزار شد، با اشاره به سختی‌ها و زحمات اجرای طرح‌های زیرساختی استان یزد، اظهار کرد: باید مشکلات و موانع مصرف آب در بخش کشاورزی مرتفع شود در غیر این صورت هزینه‌های سنگین اقتصادی را متحمل خواهیم شد.
وی در همین رابطه تاکید کرد: موضوع آب یزد به دلیل خشکسالی‌ها حل نشده و نخواهد شد لذا باید حتماً در زمینه‌ی مدیریت مصرف، چاره‌اندیشی شود.

همچنین بخوانید

اردکانیان با اشاره به امکان اصلاح مصرف آب با اتکا به دانش روز و فناوری‌ها، گفت: ۱۰ درصد کاهش مصرف در بخش کشاورزی، بدون وارد کردن آسیب به محصولات این بخش می‌تواند کمک بزرگی در تامین موفق آب مورد نیاز داشته باشد.

وی افزود: خوشبختانه استان یزد برنامه‌های مشخص و دلگرم‌کننده‌ای در موضوع مدیریت مصرف دارد که سرمایه‌گذاران و مردم به وژه جوانان می‌توانند در خصوص آن فعالیت کنند.

وزیر نیرو در ادامه خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاران خوبی در استان یزد وجود دارند که باید مدیریت شوند و روی موضوع جمع‌آوری پساب‌ها و آب انتقالی به استان از دریای عمان متکمرکز شوند.

وی با اشاره به موضوع برق نیز گفت: خوشبختانه از شرایط خوبی در موضوع برق برخورداریم و سرمایه‌گذاری بیشتری در این حوزه در دستور کار است و حدود ۱۰ هزار مگاوات برای شکوفایی صنایع کشور در دست اقدام است که حتماً استان یزد نیز از آن بهره‌مند خواهد شد.

وی با بیان این که در زمینه توسعه آب و فاضلاب کشور، ایران ۳۰ درصد از شاخص جهانی بالاتر است، عنوان کرد: همه ما قدردان تلاش‌های صورت گرفته در این حوزه هستیم اما این اقدامات قطعاً در مقابل شایستگی‌های مردم ایران، کم است و اگر عمر هر دولتی به پایان برسد و آن گونه که باید، مردم رضایتمند نباشند، قطعا موفق نخـواهیم بود.

«محمدعلی طالبی»  استاندار یزد نیز در این مراسم گفت: توسعه آب و فاضلاب و آب انتقالی به استان یزد، راه روشنی را برای توسعه استان ایجاد کرده است.

در این مراسم علاوه بر افتتاح فاز نخست فاضلاب شهر بافق، آب شیرین‌کن این شهر با سرمایه‌گذاری ۵۵ میلیارد ریال از محل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با ظرفیت دو هزار متر مکعب در هر شبانه روز افتتاح شد که با بهره‌برداری از آن جمعیتی معادل ۳۵ هزار نفر تحت پوشش آب باکیفیت قرار می‌گیرند.

همچنین در این نشست مجتمع آبرسانی شیطور مورد بهره‌برداری قرار گرفت، این طرح که  آبرسانی به ۲۰ روستای شهرستان بافق را برعهده دارد، با اعتباری معادل ۱۵ میلیارد ریال ایجاد شده و ۱۰۰۰ خانوار با جمعیتی بالغ بر سه هزار نفر را پوشش خواهد داد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا