اقتصاد کلان

آخرین خبرها از ترمیم حقوق کارکنان دامپزشکی تا حرف و حدیث‌های مسکن مهر

طبق اعلام مسئولان سازمان برنامه و بودجه، قانون تسری دامپزشکی جهت ترمیم حقوق کارکنان این سازمان در دستور کار قرار دارد و با تمهیدات پیش بینی شده احتمالا ۴۰ تا ۵۰ درصد ظرفیت آن مورد استفاده قرار خواهد گرفت. 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، امروز (سه شنبه) حمیدرضا عدل – معاون فنی، امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه – در نشستی خبری به تشریح گزارشی از عملکرد مجموعه زیر نظر خود در سال های اخیر پرداخت.

استفاده ۵۰ درصدی قانون تسری دامپزشکی

در جریان این نشست، موضوع قانون تسری برای کارکنان دامپزشکی به منظور تامین حقوق آنها مورد توجه قرار گرفت و این مقام مسئول در سازمان برنامه و بودجه گفت که به لحاظ قانونی باید از محل فروش اموال و دارایی های دولت قانون تسری برای کارکنان دامپزشکی اجرایی شود. بنابراین این موضوع در دستور کار قرار دارد و در هفته های اخیر طی جلساتی که با سازمان دامپزشکی برگزار کرده ایم، قرار شده بخشی از آن بر اساس ظرفیت قانون بودجه و بخشی دیگر از محل منابع دیگر تامین مالی شود. 

وی گفت: سازمان برنامه و بودجه بطور حتم موافق اجرای قانون تسری برای سازمان دامپزشکی است و بسته به میزان فروش اموال و واریز آن احتمالا ۴۰ تا ۵۰ درصد از این ظرفیت برای کارکنان دامپزشکی استفاده خواهد شد. 

به گفته مسئولان سازمان برنامه و بودجه، با دستوری که رئیس سازمان برنامه و بودجه در رابطه با اجرای قانون تسری سازمان دامپزشکی داشته، قرار است در کنار فروش اموال و دارایی ها از محل منابع عمومی و ظرفیت های آن نیز استفاده و بخشی از قانون تسری به زودی اجرایی شود که احتمالا قبل از فروش اموال و دارایی ها نیز کلید خواهد خورد. 

از ایجاد پروژه جدید جلوگیری شد

در ادامه این نشست، معاون فنی و امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به سوال ایسنا در رابطه با اینکه دولت یازدهم در ابتدای ورود با حجم بالایی از بدهی پیمانکاران و بیش از ۲۰۰۰ پروژه عمرانی نیمه تمام مواجه بود، اکنون وضعیت پرداخت بدهی پیمانکاران در پروژه های عمرانی به چه صورت است؟ توضیحاتی ارائه کرد.

وی گفت: در ابتدای دولت یازدهم تعداد پروژه های عمرانی بیش از ۲۰۰۰ مورد و حتی تا ۲۵۰۰ پروژه بوده است که ما در این رابطه اقداماتی را در دستور کار قرار دادیم و در راس آن ممانعت از ایجاد طرح های جدید بود. 

عدل ادامه داد: در سال ۱۳۹۱، ۳۳۰ طرح جدید در قانون بودجه اضافه شد ولی در سال ۱۴۰۰ فقط ۴۵ طرح جدید در قانون بودجه آمده که از آن هم ۴۰ طرح را مجلس اضافه کرد. بنابراین ما آنچه که انجام دادیم این بود که طرح ها را اولویت بندی کرده و سالانه بر اساس پیشرفت طرح ها منابع اختصاص و تکمیل شده اند. 

بدهی پیمانکاران تسویه می‌شود

این مقام مسئول در سازمان برنامه و بودجه با اشاره به حجم بدهی دولت به پیمانکاران گفت که به هر صورت بدهی به پیمانکاران موضوع غیرطبیعی نیست و همواره وجود دارد ولی ما سعی کردیم تا جایی که امکان دارد مطالبات آنها را با توجه به ظرفیت های قانونی بپردازیم. این در حالیست که در مورد ۷۰ درصد پروژه های عمرانی میزان مطالبات پیمانکاران حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان است که سازمان برنامه بودجه هدفگذاری کرده تا پایان این دولت بتواند بدهی را تصفیه کند. 

حرف و حدیث درباره مسکن مهر زیاد بود، اما تحویل دادیم

یکی دیگر از مسائلی که معاون سازمان برنامه و بودجه مورد اشاره قرار داد مسکن مهر بود.

وی در این رابطه گفت که مسکن مهر در این هشت سال حرف و حدیث های بسیاری داشت و می گفتند که دولت نمی خواهد آن را تکمیل کند اما آمار این موضوع را تایید نمی کند.

وی افزود: شروع مسکن مهر در سال ۱۳۸۶ و با پیش بینی ۲.۲ میلیون واحد بود که از ابتدا تا سال ۱۳۹۲، ۶۹۰ هزار واحد تحویل شد.

عدل ادامه داد: از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ تعداد واحدهای تکمیل و احداث شده و در نهایت تحویلی به مردم از ۶۹۰ هزار به یک میلیون و ۶۵۶ هزار واحد افزایش یافت و پیش بینی می کنیم که تا نیمه سال جاری یعنی پایان دولت به یک میلیون و ۹۷۶ هزار واحد مسکونی برسد. 

وی افزود: ۱۸۳ هزار واحد دیگر نیز به گونه ای است که برای ۱۰۰ هزار واحد متقاضی وجود ندارد و مابقی نیز آماده تحویل است. 

معاون سازمان برنامه و بودجه یادآور شد که دولت در سال گذشته با وجود مشکلات مالی که داشته توانسته با استفاده از ظرفیت های موجود ، ۹۲ هزار میلیارد تومان در پروژه های عمرانی هزینه کند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا