بورسبورس اوراق

مروری بر عملکرد مالی ۱۲ ماهه "وساپا"

گروه سرمایه گذاری سایپا در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۳۰ اسفند ماه ۱۳۹۹، افزایش ۱۳۰ درصدی در سود هر سهم و سود خالص و افزایش ۱۲۶ درصدی در سود عملیاتی داشته است.


به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از (سنا)، گروه سرمایه گذاری سایپا با سرمایه ۱۰ هزار و ۶۷۵ میلیارد ریال، صورت‌های مالی ۱۲ ماهه دوره مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ را به صورت حسابرسی نشده منتشر کرد.

گروه سرمایه گذاری سایپا در دوره یاد شده، مبلغ ۴ هزار و ۳۹۸ میلیارد و ۸۶۲ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ ۲ ۴۱۲ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته از افزایش ۱۳۰ درصدی برخوردار است.

همچنین این شرکت سود عملیاتیدوره یاد شده را با افزایش ۱۲۶ درصدی نسبت به دوره مشابه گذشته، ۴ هزار و ۴۱۳ میلیارد و ۴۸۲ میلیون ریال اعلام کرده است.

گروه سرمایه گذاری سایپا سود انباشته پایان دوره را با افزایش ۱۳۴ درصدی نسبت به دوره مشابه گذشته، ۶ هزار ئ ۹۷۱ میلیارد و ۵۵۷ میلیون ریال اعلام کرده است.

یادآوری می‌شود “وساپا” در دوره ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ (حسابرسی شده)، سود هر سهم را مبلغ ۱۷۹ ریال و سود خالص را یک هزار و ۹۱۱ میلیارد و ۲۱۲ میلیون ریال قید کرده است.

همچنین براساس این گزارش، ارزش بازار گروه سرمایه گذاری سایپا در دوره یاد شده، با افزایش ۵۰ هزار و ۵۵۶ میلیارد و ۳۵۴ میلیون ریال به ۷۶ هزار و ۳۶۹ میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال رسید. بهای تمام شده این شرکت نیز با افزایش ۳ هزار و ۸۱ میلیارد و ۵۵۹ میلیون ریال معادل ۱۴ هزار و ۸۱۰ میلیارد و ۶۶۵ میلیون ریال محاسبه شد.

وساپا” تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده معادل ۳ هزار و ۵۳۰ میلیارد و ۵۳۸ میلیون ریال به مبلغ معادل ۶ هزار و ۴۲۶ میلیارد و ۷۳۳ میلیون ریال واگذار کرد و از این بابت مبلغ ۲ هزار و ۹۰۶ میلیارد و ۱۹۵ میلیون ریال سود کسب کرد.

گروه سرمایه گذاری سایپا طی این دوره تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده ۶ هزار و ۵۹۷ میلیارد و ۳۳۶ میلیون ریال خریداری کرد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا