امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

خرید ۴۷ هزار تن گندم در اردبیل/۳۳ مرکز خرید فعال هستند

اردبیل- مدیر سامان تعاون روستایی استان اردبیل گفت: از ابتدای برداشت محصول گندم در شهرستان‌های شمالی استان اردبیل، ۴۷ هزار تن گندم توسط تعاون روستایی خریداری شده است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حمید صولت عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: شبکه تعاون روستایی در قالب ۱۵۰ تشکل فعالیت متنوعی را در حمایت از کشاورزان، دامداران، مرغداران، زنبورداران و تولیدکنندگان روستایی و عشایری انجام می‌دهد که به عنوان یک مجموعه منسجم در عرصه ارائه خدمات به این گروه‌ها نیز حضوری مؤثر دارد.

وی از سازمان تعاون روستایی به عنوان بازوی توانمند بازرگانی جهان کشاورزی یاد کرد و گفت: وظیفه ما هدایت، حمایت و نظارت بر تشکل‌های زیرمجموعه و کمک به کشاورزان در فروش محصولات و همچنین عملیات کشت، داشت و برداشت است.

مدیر سامان تعاون روستایی استان اردبیل به آغاز عملیات برداشت گندم در شهرستان‌های انگوت، گرمی، بیله‌سوار، پارس‌آباد و اصلاندوز خبر داد و تصریح کرد: شبکه تعاون روستایی مشغول خرید تضمینی محصول گندم از کشاورزان است و به عنوان مباشر در کنار غله و خدمات بازرگانی سعی دارد تا خرید گندم را از کشاورزان انجام دهد.

صولت افزود: علی‌رغم خشکسالی بی‌سابقه در سطح استان و کاهش ۳۰ تا ۷۰ درصدی برداشت محصول در برخی از اراضی و وارد آمدن خسارت به کشاورزان ما آمادگی داریم تا به صورت شبانه‌روزی کار خرید را در مراکز تعاون روستایی انجام دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: تاکنون ۴۷ هزار تن خرید گندم به غیر از غله در تعاونی‌های روستایی شمال استان انجام شده و همچنان این عملیات ادامه دارد.

صولت به فعالیت ۳۳ مرکز خرید و ظرفیت انبارهای تعاون روستایی به میزان ۷۵ هزار تن اشاره کرد و ادامه داد: ما سال گذشته موفق شدیم ۱۰۹ هزار تن گندم کشاورزان را خریداری کنیم و در کنار آن سعی شد تا به موقع نهاده‌های کشاورزی در اختیار آنها قرار گیرد.

وی توزیع ۱۶ هزار تن کود شیمیایی در ۹ شهرستان و توسط اتحادیه‌ها، تشکل‌ها و ادارات تعاون روستایی را یادآور شد و اضافه کرد: پنج هزار تن بذر گندم و جوی اصلاح شده در بین کشاورزان در یک سال گذشته توزیع شده است.

صولت بیان کرد: در مجموع ۱۶۰ هزار تن انواع نهاده‌ها اعم از ذرت، سبوس و جو برای توزیع در بین دامداران و بهره‌برداران در اختیار آنها قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: سه هزار و ۲۰۰ تن توزیع آرد روستایی و ۴۰ میلیون لیتر مواد سوختی برای تأمین نیازمندی ناوگان کشاورزان اعم از تراکتور و کمباین در اختیار آنها قرار گرفته است.

مدیر سامان تعاون روستایی استان اردبیل ارزش ریالی فروش کالاهای شرکت‌های تعاون روستایی را ۱۷۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: ما موفق شدیم همه این خدمات را به روستاییان و جامعه عشایری با پشتوانه مجموعه‌های مردمی به شکل مطلوب و شایسته انجام دهیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا