آموزشآموزش کسب و کار

نحوه کسب درآمد از یوتیوب و اینستاگرام (آموزش جامع کسب درآمد دلاری)

 

در سال ۲۰۲۱ مردم  بیشتر از همیشه از طریق اینترنت در شبکه های مجازی، ویدیو تماشا می کنند. طبق تحقیقات، تا سال ۲۰۲۲ محتوای ویدیویی بیش از ۸۲ درصد محتوای کل اینترنت را در بر می گیرد.

همین باعث شده بسیاری از اینفلوئنسرها و بلاگر ها بیشتر از قبل محتوای ویدیویی تولید کنند. محتوای ویدیویی بیشتر تماشا می شود و مخاطب ارتباط بهتری را می تواند با آن بگیرد. از طرفی این کار درامد خوبی خوبی دارد و بسیاری تمایل به انجام آن را دارند. خود شما هم که این مطلب را میخوانید، یعنی به این موضوع علاقه دارید. پس ما هم به شما کمک می کنیم که با راه های کسب درآمد از این بازار جدید و پرسود بیشتر آشنا شوید.  در این مقاله می خواهیم از نحوه کسب درآمد از یوتیوب و اینستاگرام از طریق انتشار ویدیو ها صحبت کنیم. و همینطور راه آسان برای ترجمه و دوبله ویدیو ها را به کمک نرم افزار ترجمه و دوبله آنلاین ویدابیا را به شما نشان می دهیم. 

همچنین بخوانید

کسب درآمد از یوتیوب چگونه است؟

کسب درآمد در یوتیوب و اینستاگرام با هم متفاوت است. و هر کدام مزایا و معایب خود را دارد. اگر بخواهیم این دو را با هم مقایسه کنیم، یوتیوب درآمد مستقیمی را برای کاربران خود در نظر می گیرد. یعنی شما با انتشار ویدیو ها میتوانید بازدید کننده جذب کنید و هر زمان بازدید ویدیو های شما به ۴۰۰۰ ساعت در یک سال اخیر برسد و هزار عضو فعال داشته باشید، شروط اصلی یوتیوب را برای فعال سازی سیستم درآمدزایی دارید.پس؛

 

فعال سازی سیستم درآمدزایی یوتیوب

یوتیوب ۲ شرط اصلی را برای فعال‌سازی سیستم درآمدزایی خود در نظر گرفته است:

  • داشتن ۱۰۰۰ عضو فعال
  • نمایش موفق ۴۰۰۰ ساعت از ویدیوهای شما در یک سال اخیر

هر زمان که شما به این دو مورد برسید، می‌توانید برای کسب درآمد از یوتیوب درخواست خود را ثبت کنید. یوتیوب، پس از ثبت درخواست توسط شما، کانالتان را بررسی می‌کند و معیار های دیگری راهم در نظر میگیرد. مثلا اینکه ویدیو های شما باید مطابق قوانین یوتیوب باشد و همچنین کشوری که در آن اکانت یوتیوب را ساخته اید، باید شرایط لازم برای نمایش تبلیغات را داشته باشد. درسته کشورمان ایران شامل این شرایط نمی شود؛ اما شرکت هایی هستند که می توانند این فرایند را برایتان تسهیل کنند تا بتوانید درآمد دلاری از یوتیوب داشته باشید

درآمد دلاری از یوتیوب

‏youtube بر اساس بازدید ها و محتوایی که منتشر میکنید، درآمد در نظر می‌گیرد. این درآمد متغیر است هر چه شما بیشتر پیشرفت کنید و ویدیو های بیشتری تولید کنید و بازدیدهای بیشتری بگیرید، درآمدی که از یوتیوب کسب می‌کنید هم بیشتر می‌شود. یوتیوبر های حرفه‌ای  دائماً در یوتیوب فعالیت می‌کنند تا بتوانند به محبوبیت و درآمد بیشتری دست پیدا کنند. حتی به درآمدهای میلیون دلاری هم می رسند.

برای ما که در ایران زندگی می کنیم درآمد دلاری از طریق یوتیوب هرچند هم کم باشد، اما موثر است و ارزشش را دارد. اگر خودتان به تولید محتوای ویدیویی علاقه دارید، می توانید در موضوع مورد نظرتان ویدیو تولید کنید. اما راه های دیگری هم هست که بدون تولید محتوای ویدیویی توسط خودتان می توانید به درآمد از یوتیوب برسید. در ادامه راهش را برایتان توضیح می دهیم.

کسب درآمد از یوتیوب بهتر است یا اینستاگرام؟

چون ما در ایران زندگی میکنیم، نقد کردن درآمد از یوتیوب کمی پیچیده است، اما شدنی است. مسئله دیگر این است که در کشور ما  یوتیوب فیلتر است. به همین دلیل کاربران فارسی‌زبان یوتیوب، نسبت به اینستاگرام کمتر فعالیت می کنند.

در نتیجه اینستاگرام نسبت به یوتیوب این مزیت را دارد که مخاطبان فارسی زبان فعال بیشتری دارد. و مشکل فیلترینگ را ندارد. اما همانطور که می دانید اینستاگرام مثل یوتیوب به طور مستقیم به شما درآمد نمی‌دهد. اما می توانید از طریق تبلیغات در اینستاگرام درآمد کسب کنید. اینستاگرامر های معروف ایرانی که فالورهای میلیونی دارند، درآمد های نجومی هم دارند. و می توان گفت از یوتیوبر های ایرانی به نسبت درآمد بالاتری دارند.

 

اینستاگرام و یوتیوب برای انتشار ویدیو های بلند بهتر هستند یا کوتاه؟

در اینستاگرام می توانید ویدیو های بلند هم آپلود کنید؛ اما اینستاگرام فقط برای ویدیو های بلند ساخته نشده و اکثراً ویدیو های کوتاه و آلبومی (حداکثر تا ۱۰ دقیقه) و یا عکس در آن آپلود می شود.

به نظر بسیاری از تحلیل گران، در الگوریتم اینستاگرام، ویدیو های بلند یا همان IGTV کمتر از عکس و ویدیو های کوتاه به کاربران نشان داده میشود.

اما یوتیوب تماما پلتفرم ویدیویی است. و معمولا آموزش های طولانی و یا فیلم های بلند در آن گذاشته می شود. بسیاری از کاربرانی که هم در یوتیوب و هم در اینستاگرام فعالیت دارند، ویدیو های بلند خود را در یوتیوب پست می کنند و از اینستاگرام صرفاً به عنوان یک پلتفرم که دموی ویدیو را در آن منتشر کنند استفاده می کنند.

 

با در نظر گرفتن تمام ویژگی ها، بهتر می توانید تصمیم بگیرید که کسب درآمد در کدام پلتفرم را ترجیح می‌دهید. اینستاگرام و یوتیوب، هردو بسته به هدف شما می توانند شما را راضی کنند.

حالا که به مقایسه این دو پرداختیم؛ بریم بررسی دقیق تری داشته باشیم از اینکه چطور مسیر رسیدن به درآمد بالا از این دو شبکه اجتماعی محبوب را طی کنیم.

 

کسب درآمد از یوتیوب و اینستاگرام بدون ساخت ویدیو

می خواهیم به شما راز کسب درآمد از یوتیوب بدون ساختن یک محتوای ویدیویی توسط خودتان را آموزش دهیم. برای یوتیوب مهم این هست که ویدیوی شما به حد مناسبی از بازدید و دنبال کننده برسد. بر همین اساس برای شما درآمدی در نظر می‌گیرد. همین که ویدئوی شما برای مخاطب ارزشمند باشد، تا آن را تا آخر ببیند و منتظر ویدیو های بعدی شما باشد، یوتیوب آن را ارزشمند می داند. و برای شما درآمد در نظر می‌گیرد و با هر بازدید بیشتر درآمد را بیشتر می کند.

حالا چطور بتوانیم ویدیویی را منتشر کنیم که خودمان آن را نساخته باشیم و در عین حال این ویدیو ارزشمند باشد و دردسر زیادی برای ما ایجاد نکند. یکی از این راه ها ترجمه و دوبله ویدیو هاست.

شما می‌توانید هر ویدیوی خارجی زبان را از طریق پلتفرم ویدابیا ترجمه و یا دوبله کنید. ترجمه فیلم در ویدابیا بسیار آسان و ارزان است.

 

کسب درآمد از یوتیوب و اینستاگرام با ترجمه ویدیو در ویدابیا

شما می توانید ویدیوی مورد نظرتان در یک موضوع خاص را در اینترنت پیدا کنید. سپس می‌توانید برای آن ویدیوها زیرنویس فارسی تولید کنید.  و در یوتیوب یا اینستاگرام برای مخاطبان فارسی زبان منتشر کنید. تا بتوانید از این طریق درآمد داشته باشید. انجام این کار در اینستاگرام راحت تر است. زیرا خیلی از تولید کننده های ویدیو در سراسر جهان، ترجیح می دهند که ویدیو شان بیشتر بازنشر شود تا شناخته شده تر شوند. و مشکلی با بازنشر کردن آنها با ذکر منبع توسط شما ندارند. در ادامه نحوه ترجمه ویدیو ها از یوتیوب در پلتفرم ویدابیا را به شما می گوییم. این سرویس یوتیوب فارسی نام دارد. سرویسی برای ترجمه و دوبله ویدیو های یوتیوب تنها با کپی لینک.

 

سرویس یوتیوب فارسی ویدابیا چطور کار می کند

شما به کمک سرویس یوتیوب فارسی ویدابیا می توانید هر ویدیویی از یوتیوب را که بخواهید، فقط با کپی لینک آن و جایگذاری (Paste) در سایت ویدابیا، برایش زیرنویس فارسی تولید کنید و آنها را ترجمه و یا دوبله کنید.

سپس ویدیو ها را در کانال یوتیوب یا صفحه اینستاگرامی خود منتشر کنید. البته حتما به کانال مرجع لینک بدهید. و بهتر است قبل از انتشار ویدیو به تولیدکننده آن ویدیو پیام بدهید و از او برای بازنشر کردن اجازه بگیرید.

ترجمه ویدیو ها با ویدابیا

 ویدابیا پلتفرمی را طراحی کرده است که در آن میتوانید هر ویدیویی را از بیش از شش زبان به زبان فارسی ترجمه کنید. ویدابیا با کمک تکنولوژی هوش مصنوعی صدای ویدیو ها را به متن تبدیل می کند. سپس متن ها را به صورت زمان دار با صدای فیلم هماهنگ می‌کند. زیرنویس خودکاری که سیستم ویدابیا تولید می‌کند، تا ۶۰ درصد دقت دارد. این زیرنویس ممکن است نیاز به بازبینی داشته باشد، که این بازبینی را میتوانید خودتان انجام دهید و یا از متخصصین ویدابیا برای داشتن یک ترجمه تخصصی و حرفه ای کمک بگیرید.

 استفاده از تکنولوژی ترجمه خودکار، باعث شده که هزینه های ترجمه به شدت کاهش پیدا کند. و در مقایسه با پلتفرم ها و شرکت های ترجمه دیگر، هزینه پایین تری داشته باشد. اگر بخواهید ویدیویی را ترجمه کنید، ویدابیا بهترین گزینه برای این موضوع است.

 

دوبله ویدیو ها با ویدابیا

هر ویدیویی که بخواهید دوبله کنید را می توانید فقط با کپی لینک آن از یوتیوب و یا آپلود آن در ویدابیا ترجمه یا دوبله کنید. فرایند دوبله، نیاز به دقت و امکانات زیادی دارد. برای همین استودیو های فیزیکی دوبله در سراسر ایران وجود دارد که دوبلورهای حرفه‌ای در این استودیو ها صداگذاری ویدیو ها را انجام می دهند. این استودیو ها دارای امکاناتی هستند که نویز و صداهای اضافی را از ویدیو کم می کنند و صدای دوبلور را کاملا هماهنگ با ویدیو می سازند. و قسمت هایی که نیاز به ویرایش دارد را ویرایش می کنند. حالا ویدابیا برای اولین بار استودیو دوبله مجازی را طراحی کرده است که میتواند تمام کارهایی که یک استودیو فیزیکی حرفه‌ای انجام می دهد را به صورت آنلاین انجام دهد. همین موضوع باعث شده که هزینه دوبله ویدیو کاهش چشمگیری داشته باشد.

فقط کافیست کیفیت خدمات و هزینه های پلتفرم ویدابیا را با بقیه پلتفرم های دوبله مقایسه کنید. ویدابیا با دوبلورهای امید و دوبلور های حرفه ای همکاری می کند. که هر کدام با صدای منحصر به فرد خود دوبله و صداگذاری ویدیوها را انجام می‌دهند.

ویدیو هایتان را با صدای خود دوبله حرفه ای کنید (استودیوی مجازی دوبله ویدابیا)

یکی از مزیت‌های مهم پلتفرم ویدابیا این است که شما می توانید ویدیو های تان را با صدای خود دوبله حرفه ای کنید! همانطور که گفتیم، ویدابیا استودیوی دوبله مجازی را برای اولین بار طراحی کرده است، که تمام امکانات لازم برای یک دوبله حرفه ای را داراست.

اگر بخواهید برای ویدیویتان خودتان صداگذاری انجام دهید، کارشناسان ویدابیا شما را در این زمینه راهنمایی می‌کنند و امکانات لازم را در اختیارتان قرار می دهند. به این ترتیب می توانید در هر جایی که هستید، فقط با اتصال به اینترنت، ویدیوی خود را دوبله کنید.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا