اقتصاد کلان

بررسی ۲۰۱ پرونده فرار مالیاتی در همدان

ایسنا/همدان مدیرکل امور مالیاتی استان همدان از بررسی ۲۰۱ پرونده فرار مالیاتی در استان، خبر داد.

محمد دلشادی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مبلغ مالیات سه ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته ۸۴ درصد افزایش داشته که از این مبلغ، ۹۵ درصد آن محقق شده است.

دلشادی تصریح کرد: بیشتر مبلغ درآمد در سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ مربوط به معوقات و فرار مالیاتی بود همچنین مالیات بر ارزش افزوده که توسط خریداران پرداخت می‌شود با ۳۳ درصد، شرکت‌ها با ۲۱ درصد و حقوق‌بگیران با ۱۸ درصد، سهم بیشتری در پرداخت مالیات داشتند.

وی با اشاره به ثبت ۶۳ هزار اظهارنامه مالیاتی در سال گذشته، مطرح کرد: در سال ۹۹ به دلیل مشکلات اقتصادی موجود در کشور ۵۱ هزار اظهارنامه که بیش از ۷۰ درصد کل اظهارنامه‌ها را شامل می‌شد، پذیرفتیم و پیگیری بیشتری انجام ندادیم.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان در رابطه با پرونده‌های فرار مالیاتی در استان، گفت: بر اساس آخرین آمار ۲۰۱ پرونده فرار مالیاتی را در استان بررسی کردیم که مالیات مجموع این پرونده‌ها ۵۰ میلیارد تومان بوده و بالاترین فرار مالیاتی نیز شش میلیارد تومان است.

دلشادی با بیان اینکه فقط پزشکان مکلف هستند که دستگاه‌های کارتخوان خود را به ما معرفی کنند، ادامه داد: ۹۰۰ دستگاه کارتخوان پزشکان استان شناسایی شده و مالیات مابقی اصناف نیز بر اساس تراکنش تمام حساب‌های بانکی آن‌ها محاسبه می‌شود.

وی با اشاره به افزایش سهم مالیات همدان در بودجه ۱۴۰۰ اظهار کرد: در سال ۹۹ سهم مالیاتی کل کشور در بودجه ۱۸۰ هزار میلیارد تومان بود که از این مبلغ ۸۸۸ میلیارد تومان سهم استان همدان بود که ما توانستیم هزار و ۱۲۷ میلیارد تومان، وصول کنیم.

دلشادی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ سهم مالیاتی کل کشور در بودجه ۲۷۳ هزار میلیارد تومان است که از این مبلغ، هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان، سهم استان همدان را شامل می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد منابع اقتصادی همدان، معاف از مالیات است، خاطرنشان کرد: صنایعی مانند کشاورزی و گردشگری که درآمد بالایی در استان دارند، از پرداخت مالیات، معاف هستند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا