امور زیربناییراه و ساختمان

کمبود مواد اولیه برای تولید واکسن برکت کذب است/ ۱.۳ میلیون دوز را تحویل وزارت بهداشت دادیم/ مسئول توزیع واکسن نیستیم

معاون هماهنگ کننده ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه هیچ مشکلی در تامین مواد اولیه واکسن کرونا کوو ایران برکت نداریم، گفت: تا کنون ۵ میلیون دوز واکسن تولید کرده‌ایم و ۱.۳ میلیون دوز تحویل وزارت بهداشت داده‌ایم.


همچنین بخوانید

سید مصطفی سید هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره میزان تولید واکسن کوو ایران برکت و تحویل آن اظهار داشت: تا به امروز نزدیک به ۵ میلیون دوز واکسن برکت تولید شده و از این تعداد یک میلیون و ۳۰۰ هزار دوز واکسن برکت تحویل وزارت بهداشت شده است.  

وی تاکید کرد: پس از تولید واکسن، اقدامات و عملیات کنترل کیفی در بازه زمانی حدود ۱۶ تا ۲۰ روز انجام می‌شود و پس از آن، واکسن‌ها تحویل مجموعه وزارت بهداشت می‌شوند.  

معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام با بیان اینکه در حال حاضر واکسن کوو ایران برکت با ظرفیت هفتگی یک میلیون و ۲۰۰ هزار دوز در حال تولید است، گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام هیچ مسئولیتی در بخش توزیع واکسن ندارد و هر آنچه که تولید می‌شود را به وزارت بهداشت تحویل می‌دهد و مسئولیت توزیع در حوزه وزارت بهداشت است.

سیدهاشمی درباره اخباری مبنی بر نبود مواد اولیه برای تولید و احتمال تاخیر در تولید به همین علت، اظهار داشت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام هیچ مشکلی در تامین مواد اولیه برای تولید واکسن کووایران برکت ندارد و اخباری که درباره نبود و کمبود مواد اولیه تولید واکسن منتشر شده، کاملا تکذیب می‌شود.   

گفتنی است تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار دوز واکسن کووایران برکت در واکسیناسیون عمومی تزریق شده است.


انتهای پیام/

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا