بورسبورس اوراق

شروع سبز و پایانی قرمز برای شاخص بورس تهران

در جریان معاملات امروز، (سه‌شنبه، پنجم امرداد ماه) شاخص کل بورس با کاهش ۸ هزار و ۴۰۱ واحد به رقم یک میلیون و ۳۱۴ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن نیز با ۶ هزار و ۱۴۲ واحد کاهش به عدد ۳۹۷ هزار و ۹۱۰ واحد رسید.


به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از (سنا)، برپایه معاملات چهارمین روز هفته، بیش از ۶ میلیارد و ۲۹۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۵ هزار و ۴۱۱ میلیارد ریال دادوستد شد.

شاخص کل (هم‌وزن) با ۶ هزار و ۱۴۲ واحد کاهش به ۳۹۷ هزار و ۹۱۰ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۳ هزار و ۸۸۴ واحد کاهش به ۲۵۱ هزار و ۶۵۷ واحد رسید.

شاخص بازار اول کاهش ۲ هزار و ۶۱۱ واحد و شاخص بازار دوم کاهش ۲۸ هزار و ۴۳ واحدی را تجربه کردند.

همچنین گروه کانه فلزی با ۵۳ هزار و ۹۷۳ معامله به ارزش ۶ هزار و ۱۰ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۶۲ هزار و ۴۴۵ معامله به ارزش ۵ هزار و ۴۱۷ میلیارد، گروه خودرو با ۴۶ هزار و ۴۸۵ معامله به ارزش ۲ هزار و ۹۲۰ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۳۴ هزار و ۲۹۱ معامله و به ارزش ۲ هزار و ۸۴۶ میلیارد و گروه مواد دارویی با ۳۶ هزار و ۸۷۰ معامله به ارزش ۲ هزار و ۶۱۷ میلیارد در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با ۲ هزار و ۳۰۰ واحد، شرکت صنعتی و معنی چادرملو با یک هزار و ۵۶۲ واحد، گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید با یک هزار و ۲۱۰ واحد، شرکت توسعه معادن و فلزات با ۹۴۵ واحد و شرکت پتروشیمی نوری با ۶۲۷ واحد بیشترین تاثیر مثبت بر رشد شاخص را داشته اند.

در مقابل شرکت فولاد مبارکه اصفهان با یک هزار و ۷۹۲ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با یک هزار و ۷۰۳ واحد، شرکت پالایش نفت اصفهان با یک هزار و ۲۶۴ واحد، شرکت پالایش نفت تهران با یک هزار و ۱۵۶ واحد و شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین با یک هزار و ۷۷ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

همچنین، شرکت دارویی رازک با ۶.۷۳درصد، شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور با ۵.۲ واحد، شرکت پلی پروپیلن جم با ۵ درصد، شرکت ارتباطات سیار ایران و شرکت پتروشیمی شازند با ۴.۹۹ درصد و شرکت سرمایه گذاری ساختمان ایران با ۴.۹۸ واحد افزایش، بیشترین افزایش قیمت را داشته اند.

از سوی دیگر، شرکت تولیدی مهرام با ۳۴.۷۲ درصد، شرکت سامان گستر اصفهان با ۳۰ درصد، شرکت داروسازی کوثر با ۸.۴ درصد، شرکت ایران تایر با ۶.۸ درصد و شرکت پالایش نفت تهران با ۶.۳۵ درصد بیشترین کاهش قیمت را داشته اند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا