بین الملل

رشد اقتصادی سه ماهه دوم کره جنوبی به بالاترین سطح ۱۰ ساله رسید

اقتصاد کره‌جنوبی در ۳ ماهه دوم امسال به لطف تقویت مصرف بخش خصوصی به بالاترین سطح در یک دهه اخیر رسید هر چند موج جدید کرونا چشم‌انداز آینده رشد اقتصادی در ادامه سال را مبهم کرده است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، اقتصاد کره‌جنوبی در ۳ ماهه دوم امسال به لطف تقویت مصرف بخش خصوصی به بالاترین سطح در یک دهه اخیر رسید هر چند موج جدید کرونا چشم‌انداز آینده رشد اقتصادی در ادامه سال را مبهم کرده است.

داده‌های بانک مرکزی کره‌جنوبی نشان می‌دهد رشد اقتصادی کره‌جنوبی (تولید ناخالص داخلی) در سه ماهه دوم ۰.۷ درصد نسبت به سه ماهه قبلی رشد کرده است. اقتصاد کره در سه ماهه اول هم ۱.۷ درصد رشد کرده بود.

اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز هم پیش‌بینی کرده بودند که اقتصاد کره‌جنوبی در سه ماهه دوم ۰.۷ درصد رشد کند.

اما از نظر سالانه اقتصاد کره‌جنوبی بالاترین رشد ۱۰ سال اخیر را در این سه ماهه به ثبت رساند و ۵.۹ درصد نسبت به سه ماهه دوم سال گذشته جهش کرد. اقتصاد این کشور در سه ماهه قبلی رشد سالانه ۱.۹ درصدی را ثبت کرده بود.

عامل اصلی این رشد خیره‌کننده مقایسه با داده‌های سال قبل است که تحت تأثیر پاندمی کرونا بسیار افت کرده بودند. اما بازگشایی اقتصادی اکثر شرکای مهم تجاری کره باعث شد در این سه ماهه صادرات و واردات این کشور قدرت بگیرد.

اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کرده بودند که رشد سالانه اقتصاد کره‌جنوبی در این سه ماهه به ۶ درصد برسد.

کد خبر ۵۲۶۶۸۱۶

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا